Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Druhá část Duny překonala při otevíracím víkendu čísla jedničky. Diváci prahnou po koření

Paul Atreides v podání Timothée Chalameta je mesiášem ze slavného sci-fi díla Franka Herberta. Ani on ale nemohl předpovídat komerční úspěch ambiciózního meziplanetárního eposu režiséra Denise Villeneuva, který na filmová plátna přenesl zmíněný román.

Když dlouho připravovaná adaptace Duny v roce 2017 konečně nabrala na obrátkách, vládli pokladnám kin superhrdinové, nikoliv myšlenkové příběhy. Zejména Duna se na filmové plátno převádí obtížně. Hollywood se o tom přesvědčil při uvedení verze režiséra Davida Lynche z roku 1984.

Nové, modernější adaptaci Duny pomohli diváci, a to nejen skalní příznivci sci-fi příběhů, ale i běžné publikum. Právě díky nim se druhá Duna dostala do čela žebříčků návštěvnosti. Velkorozpočtové pokračování nasbíralo za první víkend uvedení v Severní Americe více než očekávaných 82,5 milionu dolarů a celosvětově 182,5 milionu dolarů. Dosáhlo tak největšího domácího „openingu“ roku a zároveň pomohlo oživit vyprahlé pokladny kin. Počáteční tržby z prodeje vstupenek na pokračování výrazně překonaly původní film Duna z roku 2021, který „otevíral“ za 41 milionů dolarů, přičemž byl současně s uvedením do kin ihned dostupný na HBO Max. První část nakonec celosvětově v kinech vydělala 433 milionů dolarů, což je působivý výsledek, který by nicméně podle odborníků byl větší s exkluzivním uvedením v kinech.

Reklama
ČEZ

„Zdvojnásobení kasovního debutu předchozího filmu, i když přihlédneme k tomu, že se jedná o hybridní verzi jednoho příběhu rozděleného na dvě části, je pro sequel velice dobrým výsledkem. A to obzvláště s přihlédnutím k tomu, že se jedná o filmové pokračování v žánru, ve kterém je obtížné vstoupit na scénu.“ říká Shawn Robbins, hlavní analytik společnosti Boxoffice Pro.

Druhou část Duny koprodukovaly a spolufinancovaly společnosti Warner Bros. a Legendary Entertainment. Vyšla na 190 milionů dolarů a dalších zhruba 100 milionů dolarů stála její celosvětová propagace. K ospravedlnění těchto vysokých cen je zapotřebí, aby se film udržel v kinech, a analytici se domnívají, že má všechny předpoklady k tomu, aby se tak stalo.

Slavit mohou také „vyprahlá“ česká kina. Podle serveru kinomaniak.cz přilákala dlouho očekávaná filmová pecka do českých kin za první čtyři dny od uvedení na 121 tisíc diváků, se započtením předpremiér dokonce 136 tisíc.

Reklama
SALTEK
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2024-51

MAM Exkluzivně v časopise

Sara Martins de Oliveira, Vodafone
Spojení dvou společností
Český paralympijský výbor kampaň

MAM Téma čísla

letaky
Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
SedímvKlidu
Elevaty
Návrh bez názvu-130
Action
SedímvKlidu
Elevaty