Dvoudílný seriál ve spolupráci s GroupM se noří do mediálních návyků „mediálníků“, „reklamníků“, jejich klientů a běžné česká populace.
Projekt Mediální bubliny realizuje GroupM od roku 2019. Dnes — v rámci jeho ročníku 2023 — se zaměříme na hlavní rozdíly v mediálních návycích mezi naší bublinou a běžnou populací. Za týden se v příštím díle podíváme na to, jak spotřebitelé vnímají témata, kterými se značky snaží dělat v posledních letech dobro.
I v roce 2023 platí, že práce v mediálních a reklamních agenturách a marketingu výrazně omlazuje. Minimálně z hlediska mediálních zvyků naší bubliny a jejich srovnání s běžnou populací to tak je. I když skoro 75 procent pracovníků v agenturách WPP i u našich klientů je ve věku od 25 do 44 let a zbytek je ještě starší, mediální návyky máme velmi často jako lidé do 25 let v běžné populaci. Za řadu našich zvyků může i to, že skoro 90 procent z nás má vysokoškolské vzdělání a také místo bydliště (respektive fakt, že žijeme ve skoro dvoumilionové aglomeraci). Ale ujíždíme i „běžným“ vysokoškolákům a „běžným“ Pražanům.
Víte, kde – co by zaměstnanci agentur –, trumfujeme i nejmladší část věkové skupiny a naprosto se odlišujeme od všech v běžné populaci? Je to sledování placených videoslužeb typu Netflix nebo HBO. Tam už nemáme moc kam růst.
Kompletní obsah je určen předplatitelů MAM a včetně infografiky ho najdete zde.