Reklama
Megaboard

Magazín Wired je v Česku, za marketingem a webem stojí Symbio

Nejznámější technologický magazín světa, který příští rok oslaví 30 let, spustil svou verzi pro český a slovenský trh. Jeho šéfredaktorem je Michal Kučera, jako dlouhodobého marketingového partnera si vybral agenturu Symbio.

„Tato spolupráce je pro nás další cestou, jak českým tech companies efektivně pomáhat,“ uvádí Robert Haas, spolumajitel agentury Symbio, která se specializuje na marketing v oblasti tech. „Světový měsíčník Wired v agentuře dlouhá léta odebíráme. Je to naše srdcovka, a proto jsme rádi, že tento projekt děláme právě u nás v Symbiu.“ V březnu 2024 se i v Česku počítá i s vydáváním tištěné podoby magazínu, hlavním touchpointem ale i poté zůstane web.

Vydavatelské weby vyžadují multidisciplinární přístup a širokou škálu expertizy od UX, UI designu, CMS a vývoje přes datovou analytiku, ad-tech systém, consent management platform až po dlouhodobé budování komunity. Kromě webu se agentura Symbio podílela i na launch kampani včetně kreativní strategie, formulace insightu, messagingu a copywritingu.

 „Není to náš první projekt tohoto druhu, zajišťujeme launch už druhého legendárního časopisu ze stáje Condé Nast. Měli jsme tak možnost zúročit zkušenosti, které v této oblasti máme. Publisherský web umíme postavit na zelené louce, ale taky redesignovat stávající,“ vysvětluje workflow Symbia mediální stratég Petr Šupolík. „Wired není  jednorázový projekt, ale začátek dlouhodobé kontinuální spolupráce. Chceme ho společně neustále vylepšovat a přidávat nové funkcionality, které máme v pipeline,“ dodává Šupolík.

UX a UI design vychází ze světového brand manuálu a vizuálního stylu, ale Wired CZ & SK měl možnost si je na základě svých potřeb upravit. V rámci vývoje agentura řešila dostupnost obsahu, rychlost načítání, responzivitu nebo uživatelskou zkušenost, přičemž nejde jen o koncové uživatele webu, ale i o samotný tým editorů Wired, který bude s webovým rozhraním každý den pracovat. Součástí projektu bylo i nastavení paywall a s tím související uživatelská zóna s gamifikačním rozměrem.

Velkým tématem je také monetizace obsahu a implementace reklamního systému, protože každý publisherský web nemůže být jen funkční, ale také výdělečný. O datovou analytiku a měření first-party dat se postarala spolupracující agentura Carl Data Company, která se specializuje na publishing a vyvíjí i vlastní AI tool, který na základě různých zdrojů dat publisherům poskytuje obsahová doporučení. Díky nasazenému měření je tým Wired schopen detailně vyhodnotit, s kterým obsahem čtenáři stráví nejvíce času, jaký typ článku vydělá nejvíce peněz skrze inzerci či co čtenáře nejvíce motivuje si za obsah zaplatit.

Wired Czech Republic & Slovakia je po USA, Velké Británii, Itálii, Blízkém východu, Japonsku, Koreji a Mexiku osmou edicí. Tvoří vlastní obsah v češtině, slovenštině i angličtině a díky licenci má přístup i k exkluzivním zahraničním článkům. Inspiruje, jde do hloubky, ale přesto baví a odlišuje se od ostatních, ryze technologických, byznysových nebo lifestylových médií. „Ve Wired kolem sebe budujeme komunitu lidí, kteří jsou napřed. Proto pro nás bylo důležité najít takového partnera i pro web a marketing. Partnera, který má podobné nastavení, expertizu a jasnou vizi, což se povedlo,“ shrnuje Michal Kučera, šéf Wired CZ & SK.

Tým českého magazínu Wired.
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále