Přesně tři týdny poté, co Týdeník Hrot koupila společnost SPM Media, vychází dnes jeho poslední číslo. Důvodem jsou neuspokojivé výsledky magazínu. Spolu s tištěným týdeníkem končí i jeho dosavadní šéfredaktor Tomáš Jeník.
Sto osmdesát dva. Na takovém čísle se 30. října zastavuje počet vydání periodika, které se poprvé v prodeji objevilo v květnu 2020. „Je to rozhodnutí nových majitelů, kteří si zřejmě spočítali, že se jim nevyplatí vydávat Hrot jako týdeník. Souvisí s tím i změna zaměření, dojde k obměně redakce. Já od 1. listopadu přestávám v Hrotu působit,“ sdělil MAM Tomáš Jeník, který byl šéfredaktorem od loňského září, kdy se Vadim Fojtík přesunul na pozici ředitele vydavatelství (Vadim Fojtík letos v květnu po krátké nemoci zemřel).
Vlastníkem Hrotu byla od loňského srpna s těsnou většinou (51 %) společnost Bigboard, zbylý podíl byl v držení původního majitele – společnosti Touzimsky Publishing investora Jana Veverky. Obě společnosti však před třemi týdny Hrot prodaly a všechna aktiva s ním spojená převedly na nově založenou akciovou společnost Hrot Media, která je součástí skupiny SPM Media Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka. Ta vlastní Echo Media, Radio Prostor či přes společnost Naše média web Parlamentní listy.
Oznámení transakce doprovodily první vzkazky o plánu vybudovat silné ekonomické médium, změnách v redakci a nové podobě tištěného Hrotu. Ty teď dostaly konkrétnější podobu. „Rozhodli jsme se změnit periodicitu tištěné podoby časopisu Hrot, měníme jeho koncept na měsíční magazín Hrot, jehož novou podobu představíme v únoru 2024,“ sdělil MAM Dalibor Balšínek, člen představenstva Hrot Media a člen představenstva SPM Media, která Hrot Media vlastní. „Koncept měníme proto, že dosavadní prodeje týdeníku Hrot nebyly uspokojivé,“ dodal s tím, že se promění i podoba onlinové verze Hrotu na ekonomický internetový deník Hrot24.cz.
Cílem celé transformace je vybudovat z Hrotu silné ekonomické médium, které se bude opírat o některé dosavadní autory, ale i nové členy redakčního týmu. „Novým šéfredaktorem a reprezentantem médií skupiny Hrot bude Pavel Štrunc, dlouholetý ředitel zpravodajství Prima CNN News a výrazný moderátor Info.cz. Bude zodpovědný za restart značky Hrot a bude se moci opírat o sílu mediální skupiny, především Echo24.cz,“ prozradil Dalibor Balšínek.
Pavel Štrunc v červnu překvapivě na Primě skončil, když vedení televize přivedlo místo něj na post šéfa zpravodajství Martina Švehláka. Poté se přestěhoval na konkurenční Novu, která s ním počítala pro svůj nový diskuzní pořad Za pět minut dvanáct, který odstartoval o uplynulém víkendu. Nicméně se ukázalo, že Štrunc má stále smluvní závazky k Primě, a tak s ním Nova po dvou měsících ukončila spolupráci.