Reklama
Megaboard

Týdeník Hrot dnes končí, jeho transformaci povede Pavel Štrunc

Přesně tři týdny poté, co Týdeník Hrot koupila společnost SPM Media, vychází dnes jeho poslední číslo. Důvodem jsou neuspokojivé výsledky magazínu. Spolu s tištěným týdeníkem končí i jeho dosavadní šéfredaktor Tomáš Jeník.

Sto osmdesát dva. Na takovém čísle se 30. října zastavuje počet vydání periodika, které se poprvé v prodeji objevilo v květnu 2020. „Je to rozhodnutí nových majitelů, kteří si zřejmě spočítali, že se jim nevyplatí vydávat Hrot jako týdeník. Souvisí s tím i změna zaměření, dojde k obměně redakce. Já od 1. listopadu přestávám v Hrotu působit,“ sdělil MAM Tomáš Jeník, který byl šéfredaktorem od loňského září, kdy se Vadim Fojtík přesunul na pozici ředitele vydavatelství (Vadim Fojtík letos v květnu po krátké nemoci zemřel).

Vlastníkem Hrotu byla od loňského srpna s těsnou většinou (51 %) společnost Bigboard, zbylý podíl byl v držení původního majitele – společnosti Touzimsky Publishing investora Jana Veverky. Obě společnosti však před třemi týdny Hrot prodaly a všechna aktiva s ním spojená převedly na nově založenou akciovou společnost Hrot Media, která je součástí skupiny SPM Media Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka. Ta vlastní Echo Media, Radio Prostor či přes společnost Naše média web Parlamentní listy.

Oznámení transakce doprovodily první vzkazky o plánu vybudovat silné ekonomické médium, změnách v redakci a nové podobě tištěného Hrotu. Ty teď dostaly konkrétnější podobu. „Rozhodli jsme se změnit periodicitu tištěné podoby časopisu Hrot, měníme jeho koncept na měsíční magazín Hrot, jehož novou podobu představíme v únoru 2024,“ sdělil MAM Dalibor Balšínek, člen představenstva Hrot Media a člen představenstva SPM Media, která Hrot Media vlastní. „Koncept měníme proto, že dosavadní prodeje týdeníku Hrot nebyly uspokojivé,“ dodal s tím, že se promění i podoba onlinové verze Hrotu na ekonomický internetový deník Hrot24.cz.

Cílem celé transformace je vybudovat z Hrotu silné ekonomické médium, které se bude opírat o některé dosavadní autory, ale i nové členy redakčního týmu. „Novým šéfredaktorem a reprezentantem médií skupiny Hrot bude Pavel Štrunc, dlouholetý ředitel zpravodajství Prima CNN News a výrazný moderátor Info.cz. Bude zodpovědný za restart značky Hrot a bude se moci opírat o sílu mediální skupiny, především Echo24.cz,“ prozradil Dalibor Balšínek.

Pavel Štrunc v červnu překvapivě na Primě skončil, když vedení televize přivedlo místo něj na post šéfa zpravodajství Martina Švehláka. Poté se přestěhoval na konkurenční Novu, která s ním počítala pro svůj nový diskuzní pořad Za pět minut dvanáct, který odstartoval o uplynulém víkendu. Nicméně se ukázalo, že Štrunc má stále smluvní závazky k Primě, a tak s ním Nova po dvou měsících ukončila spolupráci.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále