Nejlepší v dosavadní historii. Tak hodnotí skupina Prima rok s letopočtem 2022. Důvodem je nejvyšší nárůst podílu na sledovanosti v rámci celého trhu i skalp komerčního rivala.
Není důležité zúčastnit se, ale vyhrát. To na televizním trhu platí dvojnásob, a tak každá ze skupin na přelomu roku oznámila své prvenství. Česká televize se s podílem 31,47 procenta stala popáté za sebou nejsledovanější ve cílové skupině 15+, Nova potvrdila postavení jedničky v užší CS 15-54 (33,31 procenta) a Prima si v roce 2022 připsala nejvyšší nárůst podílu na sledovanosti v celodenním vysílání i v hlavním vysílacím čase, jak uvedla ve své tiskové zprávě.
„Rok 2022 byl pro skupinu Prima významným historickým milníkem, uvedli jsme rekordní množství nových pořadů vlastní tvorby a oblíbený seriál Slunečná jsme nahradili ještě úspěšnějším formátem ZOO. Navíc poprvé v historii jsme v celodenním vysílání v CS 15+ porazili konkurenční komerční skupiny a stali se druhou nejsilnější televizní skupinou na trhu,“ sdělil Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima. „U dospělých diváků (CS 15+) dosáhla skupina Prima rekordních hodnot a podíl na sledovanosti v celodenním vysílání měla 26,90 procenta, share v hlavním vysílacím čase pak 26,94 procenta. U obchodní cílové skupiny, tedy 15–69 let, jsme také potvrdili několikaletý rostoucí trend a dosáhli podílu na sledovanosti 26,42 procenta v celodni a 26,56 procenta v prime time,“ dodal.
Nejsledovanějším pořadem skupiny Prima se stal seriál ZOO, jehož 75 premiérových epizod průměrně přilákalo k obrazovkám 1,23 milionu diváků v širší skupině 15+. V závěsu byly další dva premiérové seriály Duch a Hořký svět. Skokanem roku se skupina Prima stala i díky meziročnímu nárůstu tematických kanálů – CNN Prima NEWS dosáhla 1,75 % (meziroční nárůst o 0,82 p. b.), Prima KRIMI vzrostla na 3,35 % (meziroční nárůst o 0,31 p. b.), Prima LOVE pak na 2,39 % (meziroční nárůst o 0,41 p. b.), dařilo se i Prima MAX se share 2,72 %.
Obchodní zastupitelství Media Club pak v loňském roce potvrdilo pozici leadera na trhu. V celodenním vysílání se jeho share vyšplhal na 35,41 % (meziroční nárůst o 0,57 p. b.) v CS 15+, v prime time pak v totožné cílové skupině na 34,03 %. Meziročně rostl share Media Clubu i v cílové obchodní skupině 15–69, v celodni na 34,71 % (meziroční nárůst o 0,29 p. b.).