Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rána z milosti? Noviny čelí dalšímu nákladovému šoku

Nový rok přináší nové problémy. Denní tisk se po změně letopočtu musí vyrovnat se zdražením distribuce o více než 50 procent.

Po loňském růstu cen papíru až na dvojnásobek cen z roku 2021 čelí novinový tisk dalšímu extrémnímu zvýšení nákladů. Problém a jeho dopady nastínil v rozhovoru pro MAM (51—52/2022) Ján Simkanič, ředitel Deníku N: „Znepokojuje nás nákladovost distribuce, která se má od nového roku skokově změnit. Už jsme na to zareagovali zdražením u předplatného, kterého se to týká.“

Co znamená „skokově“? Ondřej Vaňha, místopředseda společnosti První novinová služba (PNS), která je monopolním distributorem denního tisku, v odpovědi konkrétní nebyl. „V letošním roce dochází k standardnímu periodickému přejednání obchodních podmínek. Tak jako mnoho ostatních firem v tomto oboru čelíme poklesu distribuovaných objemů a razantnímu růstu nákladů. Tomu odpovídá samotné navýšení cen,“ uvedl.

Reklama
ČEZ

Jakou část prodejní ceny nově tvoří náklady na distribuci? A co ještě aktuálně ohrožuje vydavatelský byznys? Celý text si můžete přečíst v aktuálním vydání MAM 01/2022.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)