Netflix se posouvá do nové éry. Spoluzakladatel Reed Hastings odchází z pozice výkonného ředitele a platforma si více posvítí na sdílení hesel. Zároveň plánuje, že díky novému modelu reklamy zvýší tržby nejméně o deset procent.
Streamovací platforma Netflix dokázala v loňském roce navýšit počet předplatitelů na 231 milionů, což byl meziročně o čtyři procenta lepší výsledek. Tržby dosáhly 31,6 miliardy dolarů, oproti roku 2021 o 6,5 procenta více. Například seriál Wednesday se od uvedení stal třetí nejpopulárnější sérií na Netflixu a druhým nejpopulárnějším dokumentárním seriálem byl Harry & Meghan.
Po téměř čtvrtstoletí odchází z pozice ředitele spoluzakladatel firmy Reed Hastings, vedení se ujme Ted Sarandos a Greg Peters. Hastings v roce 1997 Netflix založil proto, že mu společnost Blockbuster naúčtovala penále 40 dolarů za o šest týdnů později vrácenou kazetu V roce 2000 poté nabízel té stejné firmy Netflix za 50 milionů k prodeji ,nedohodli se, což bylo pro něj jen dobře. Dnes činí tržní kapitalizace firmy přes 150 miliard dolarů a z Hastingse je miliardář.
S reklamou levněji i konec sdílení hesel
Netflix už také dříve avizoval , že se zaměří na omezení sdílení hesel. Jeden účet má tak nově sloužit už výhradně pouze pro jednu společnou domácnost. Netflix totiž touto službou chtěl nalákat co největší počet lidí, aby se s platformou seznámili a nyní už limituje jeho další růst. Obzvlášť v době, kdy se konkurence na poli streamingových služeb za poslední dva roky výrazně přiostřila (HBO GO, Amazon Prime a Disney+). Omezení si Netflix vyzkoušel už v některých částech Latinské a Jižní Ameriky. Lidé si mohli za menší poplatek přidat dalšího člena či kamaráda, ale i tak sbíral krok pochopitelně spíše negativní reakce. Nejlevnější tarif s reklamou nabízí za 6,99 dolaru. Níže je teaser k novinkám, na které se diváci na Netflixu mohou těšit v letošním roce.
Aby přeci jen přiměl “parazity” k zaplacení předplatného musí sázet na kvalitní skladbu filmů i pokračování úspěšných sérií. V dalších měsících se Netflix hodlá zaměřit také na rozvoj reklamních možností, měření i cílení. Firma čeká, že by díky tomu reklamní odnož mohla tvořit nejméně deset procent (spíše však více) z 30 miliardových tržeb. Bude to však běh na dlouhou trať. Ono totiž, když něco dlouho nabízíte zdarma, je pak těžší lidi k placení přesvědčit.