Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Televizní noviny odsunul fotbal. Bylo to podle scénáře, říká TV Nova

Milionu diváků navyklých pustit si v půl osmé večer Televizní noviny na TV Nova se v neděli naskytl raritní obrázek. Místo zpravodajství sledovali korunovaci Argentinců fotbalovými mistry světa.

Komerční televize letos odkoupila část práv na světový šampionát v Kataru od České televize. Většinu utkání vysílala na Nova Action, nicméně tři z nich včetně nedělního finále uvedla na hlavním kanále. Duel o zlato sice začínal v 16:00, nicméně dramatický zápas mezi Francií a Argentinou začal kvůli prodloužení a pokutovým kopům přetékat do hlavní zpravodajské relace, kterou pravidelně sleduje přes milion diváků.

Nova se k radosti fotbalových fanoušků rozhodla dekorování nových mistrů světa neustřihnout a upřednostnila ho před zpravodajstvím, které začalo se 17minutovým zpožděním. „Varianta zápasu v jeho nejdelší možné podobě, tedy s penaltovým rozstřelem, byla samozřejmě na stole. My jsme se již předem jednoznačně shodli, že ani v tomto případě neochudíme diváky o atmosféru slavnostního ceremoniálu. Když tato situace opravdu nastala, jeli jsme podle připraveného scénáře a začátek Televizních novin posunuli,“ vysvětlila pro MAM rozhodnutí Barbora Dlabáčková, tisková mluvčí TV Nova.

Reklama
ČEZ

Finále podle dohody Novy a ČT vysílaly obě televize. Zatímco na ČT sport činila jeho průměrná sledovanost 1,206 milionu diváků (ve skupině 4+ to bylo 1,38 milionu diváků při share 37,57 %, což ho dělá nejsledovanějším fotbalovým přenosem v historii programu ČT sport), na hlavním kanále komerční televize si ho pustilo jen 384 tisíc diváků starších 15 let. Televizní souboj o fotbalového fanouška tak vyhrála veřejnoprávní televize, která se o práva na fotbalový šampionát musela podělil kvůli úsporným opatřením, která se realizují na Kavčích horách.

Průměrně se na všechny zápasy vysílané na programu ČT sport dívalo 476 tisíc lidí. Boje v rámci základních skupin sledovalo průměrně 374 tisíc diváků, utkání vyřazovací fáze pak 809 tisíc, při podílu na publiku přesahujícím 23 %. V publiku převažovali muži, tvořili 74 %. Z pohledu věku sledovali šampionát nejvíce ti ve skupině 15-34 let, následováni staršími pětašedesáti let.

Na Barrandově v sídle Novy přesto panuje spokojenost, šampionát výrazně pomohl kanálu Nova Action. V období vysílání MS ve fotbale se prime-time share stanice Nova Action v CS 15-54 v meziročním porovnání zvýšil 3krát a dosáhl podílu na sledovanosti 3,64 %. „S vysíláním jsme velmi spokojeni. Máme bohaté zkušenosti s Ligou mistrů a dlouhodobě disponujeme týmem kvalitních moderátorů a spolupracovníků, kteří se osvědčili i během MS. Moc si vážíme kladných ohlasů nejen fanoušků, ale i fotbalových odborníků a novinářů. Výborná zpětná vazba přicházela i na vizuální a obsahovou stránku našeho studia,“ říká šéf sportu TV Nova Dušan Mendel.   

Fotbalová utkání světového šampionátu v Kataru vysílaná na stanicích Skupiny Nova se setkala se zájmem 9,44 % diváků CS 15–54 let u televizních obrazovek, alespoň 3 minuty kontinuálně je sledovalo 3,652 milionu diváků starších 4 let. Nejsledovanější byl zápas Nizozemsko – Argentina, který přitáhl k obrazovkám Nova Action 686 000 diváků v CS 4+. „Vždy budeme chtít získat nejlepší obsah. Se sportem to Nova myslí vážně. Zvažujeme každou akvizici, chceme být lídrem,“ dodává Dušan Mendel, šéfredaktor sportu TV Nova.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)