Milionu diváků navyklých pustit si v půl osmé večer Televizní noviny na TV Nova se v neděli naskytl raritní obrázek. Místo zpravodajství sledovali korunovaci Argentinců fotbalovými mistry světa.
Komerční televize letos odkoupila část práv na světový šampionát v Kataru od České televize. Většinu utkání vysílala na Nova Action, nicméně tři z nich včetně nedělního finále uvedla na hlavním kanále. Duel o zlato sice začínal v 16:00, nicméně dramatický zápas mezi Francií a Argentinou začal kvůli prodloužení a pokutovým kopům přetékat do hlavní zpravodajské relace, kterou pravidelně sleduje přes milion diváků.
Nova se k radosti fotbalových fanoušků rozhodla dekorování nových mistrů světa neustřihnout a upřednostnila ho před zpravodajstvím, které začalo se 17minutovým zpožděním. „Varianta zápasu v jeho nejdelší možné podobě, tedy s penaltovým rozstřelem, byla samozřejmě na stole. My jsme se již předem jednoznačně shodli, že ani v tomto případě neochudíme diváky o atmosféru slavnostního ceremoniálu. Když tato situace opravdu nastala, jeli jsme podle připraveného scénáře a začátek Televizních novin posunuli,“ vysvětlila pro MAM rozhodnutí Barbora Dlabáčková, tisková mluvčí TV Nova.
Finále podle dohody Novy a ČT vysílaly obě televize. Zatímco na ČT sport činila jeho průměrná sledovanost 1,206 milionu diváků (ve skupině 4+ to bylo 1,38 milionu diváků při share 37,57 %, což ho dělá nejsledovanějším fotbalovým přenosem v historii programu ČT sport), na hlavním kanále komerční televize si ho pustilo jen 384 tisíc diváků starších 15 let. Televizní souboj o fotbalového fanouška tak vyhrála veřejnoprávní televize, která se o práva na fotbalový šampionát musela podělil kvůli úsporným opatřením, která se realizují na Kavčích horách.
Průměrně se na všechny zápasy vysílané na programu ČT sport dívalo 476 tisíc lidí. Boje v rámci základních skupin sledovalo průměrně 374 tisíc diváků, utkání vyřazovací fáze pak 809 tisíc, při podílu na publiku přesahujícím 23 %. V publiku převažovali muži, tvořili 74 %. Z pohledu věku sledovali šampionát nejvíce ti ve skupině 15-34 let, následováni staršími pětašedesáti let.
Na Barrandově v sídle Novy přesto panuje spokojenost, šampionát výrazně pomohl kanálu Nova Action. V období vysílání MS ve fotbale se prime-time share stanice Nova Action v CS 15-54 v meziročním porovnání zvýšil 3krát a dosáhl podílu na sledovanosti 3,64 %. „S vysíláním jsme velmi spokojeni. Máme bohaté zkušenosti s Ligou mistrů a dlouhodobě disponujeme týmem kvalitních moderátorů a spolupracovníků, kteří se osvědčili i během MS. Moc si vážíme kladných ohlasů nejen fanoušků, ale i fotbalových odborníků a novinářů. Výborná zpětná vazba přicházela i na vizuální a obsahovou stránku našeho studia,“ říká šéf sportu TV Nova Dušan Mendel.
Fotbalová utkání světového šampionátu v Kataru vysílaná na stanicích Skupiny Nova se setkala se zájmem 9,44 % diváků CS 15–54 let u televizních obrazovek, alespoň 3 minuty kontinuálně je sledovalo 3,652 milionu diváků starších 4 let. Nejsledovanější byl zápas Nizozemsko – Argentina, který přitáhl k obrazovkám Nova Action 686 000 diváků v CS 4+. „Vždy budeme chtít získat nejlepší obsah. Se sportem to Nova myslí vážně. Zvažujeme každou akvizici, chceme být lídrem,“ dodává Dušan Mendel, šéfredaktor sportu TV Nova.