Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Soud po letech zamítl žalobu mediálních agentur na Pavla Mačingu

Mediální agentury a televize podvedli zadavatele. To byl text Pavla Mačingy z února 2017, kvůli kterému ho žalovala slovenská Asociácia mediálnych agentúr (AMA). Podle rozsudku, který byl doručen na začátku prosince, neúspěšně.

Mačinga do roku 2010 působil ve slovenské a posléze české ČSOB jako mediální manažer. Poté založil konzultační společnost Macinga.com, prostřednictvím které, jak říká, hájí zájmy klientů vůči médiím, mediálním agenturám a dalším dodavatelům v oblasti plánování a nákupu médií.

V únoru 2017 na svém blogu publikoval text, ve kterém tvrdil, že slovenské mediální agentury a televize doběhli zadavatele, když tajně změnili metodiku peoplemetrového měření, čímž uměle zvýšili fakturované GPRs o čtyři procenta. „Pro TV Markíza a TV Joj to znamená dodatečný příjem v jednotkách milionů eur na úkor zadavatelů,“ psal Pavol Mačinga. AMA nejdříve požadovala stažení článku, v dubnu 2018 pak na konzultanta podala žalobu.

Reklama

První soudní jednání proběhlo až v září 2021, poslední pak letos v červnu, na začátku prosince pak oběma stranám přišel písemný rozsudek s odůvodněním zamítnutí žaloby v celém rozsahu. „Soud nás natahoval jako gumu v kalhotách, než nám poslal právoplatné rozhodnutí, ale vyplatilo se,“ komentoval půlroční čekání Mačinga. V odůvodnění, které má MAM k dispozici, totiž explicitně zaznívá: „Žalovanému se podařilo prokázat, že výroky uvedené v článcích (…) nejsou nepravdivá faktická tvrzení. Výše uvedené nakonec nezpochybnil ani sám žalobce, když potvrdil, že ke změně metodiky skutečně došlo.“

AMA pak v tiskové zprávě uvedla, že rozsudek respektuje a nebude se proti němu odvolávat. Jako důvody ve svém prohlášení uvedla, že podle odůvodnění měl formálně žalobu podat jiný subjekt, například jednotlivé mediální agentury, a nikoliv asociace. A pak také, že důvod žaloby byl už v době, kdy po třech letech konečně začalo soudní stání, neaktuální.

„Šlápl jsem AKA na kuří oko a ta poté šlápla na krk mně. Že si za textem stojím a že za těmi slovy stojí kus pravdy a ne ‘vola’, který jen ťuká do klávesnice, jsem musel o čtyři roky později obhajovat na Okresním soudě v Bratislavě 2. Po osmi měsících soudních líčení byl vyhlášen rozsudek v můj prospěch,“ rekapituloval kauzu Pavol Mačinga po posledním červnovém stání.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)