Rok 2019 byl pro Marketing & Media plný novinek a jednou z těch výrazných bylo také spuštění nového webu, který si právě prohlížíte. Těší nás, že mam.cz čím dál častěji navštěvujete a na začátek roku 2020 vybíráme články, které jste vloni nejhojněji četli, komentovali anebo je sdíleli na sociálních sítích.
O nových kampaních vás informujeme pravidelně a bylo zajímavé sledovat, které vás zaujaly nejvíce. Vedle nově upravené, kultovní reklamy s prasátkem na Kofolu, zarezonovalo i spojení snowboardistky a alpské lyžařky Ester Ledecké s řetězcem Lidl pro kolekci zimního oblečení. Více v článku Ester Ledecká je tváří nové kampaně Lidlu.
Naopak ne příliš pozitivně zapůsobila „výpůjčka“ loga Starbucks pražskou prodejnou zbraní, což vyústilo v několik reakcí. Dnes už je upravené logo z prodejny staženo. Podrobnosti se dozvíte ve zprávě Pražská prodejna zbraní využila logo Starbucks.
Dá se tušit, že čtenářsky vděčné byly i komentáře ohledně působení Marka Prchala, tedy nejpropíranější postavy PR týmu premiéra Andreje Babiše. Ať už šlo o článek Michala Bláhy Pocity Marka Prchala nebo text Ďáblův, totiž Prchalův advokát Petra Nutila.
Jedním z témat, která se v průběhu roku vracela do diskuze byla etika sponzorství a přiznávání placené propagace nejrůznějších produktů influencery na sociálních médiích. Vše kulminovalo, když Andrea Verešová s 312 tisíci followers na svém Instagramu propagovala tequilu, o které tvrdila, že má léčivé účinky. Kristýna Vávrová z The Hive o kauze napsala trefný komentář Řekni, kde ta pravidla jsou.
Několikrát jsme také psali o mediálních manipulacích a mnoho z vás oslovil komentář Miloše Kadlece, který v článku Petr Žantovský, docent lží na několika případech upozorňoval, že Žantovský s oblibou píše a přednáší o mediálních manipulacích, ale může o nich mluvit hlavně proto, že má rozsáhlé zkušenosti z jejich používání.
Oblíbené byly také nejrůznější žebříčky popularity. Nejvíce jste četli o tom, že prvenství mezi osobnostmi v reklamě za první pololetí roku 2019 patřilo stejně jako ve stejném období v předchozím roce Tomáši Jeřábkovi ze spotů Air Bank. Vyplynulo to z výsledků výzkumu společnosti Nielsen Admosphere, jehož výsledky najdete v textu V prvním pololetí v reklamě nejvíce zaujali Jeřábek s Měcháčkem.
Agentura Nielsen Admosphere také každoročně realizuje studii „Zpravodajství a zpravodajské weby“ a zveřejnila aktuální pořadí oblíbených novinářských osobností v Česku. Nejoblíbenější novinářskou osobností u těch respondentů, kteří aktivně sledují práci svých mediálních oblíbenců, byl Martin Veselovský. Na druhém místě byla jeho kolegyně z DVTV Daniela Drtinová, třetí místo patřilo Jindřichu Šídlovi. O průzkumu jsme psali v článku Nejoblíbenějším novinářem je Martin Veselovský.
K reklamě „We love shooting,“ České zbrojovky v rámci sponzoringu MFF KV se v červenci vyslovoval kde kdo. Česká zbrojovka totiž na svém facebookovém profilu k podpoře filmového festivalu Karlovy Vary zveřejnila vizuál, který zobrazuje malou ruční kameru jakožto pistoli a který doprovází nápis „We like shooting“. Pohrával si tak s dvojsmyslným překladem „Máme rádi natáčení“, ale také „Máme rádi střílení“.
„Věříme, že toto partnerství napomůže k zisku dalších trofejí a hra Slavie bude ještě rychlejší, tvrdší a vytrvalejší,” okomentoval spolupráci fotbalového klubu SK Slavia Praha s výrobcem přípravku ke zkvalitnění erekce produktový manažer značky Clavin David Smotlacha. Zpráva o zahájení partnerství a série spotů vás zjevně nadmíru zaujala.
Často jste také četli komentář Daniela Dočekala Nebuďte jako Čupr, nekritizujte své zákazníky. Šlo tehdy o to, že Tomáš Čupr si na svém twitterovém účtu postěžoval, že jeho zákaznice, celebrita Radka Třeštíková, na svých sociálních sítích poukazuje na špatnou zákaznickou zkušenost se službou Rohlík.cz.
A zkraje roku 2019 jste také hojně navštěvovali zprávu, že agentura Sherpas zavádí čtyřdenní pracovní týden. Agentura totiž od ledna nabízela pro všechny své zaměstnance prodloužený víkend.