Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Web o přechodu na DVB-T2 udělá Taktiq

Zakázky na přípravu státního informačního webu o přechodu na pozemní digitální televizní vysílání nové generace DVB-T2 a na zajištění seminářů o druhé televizní digitalizaci pro zástupce městských částí hlavního města Prahy a obcí Středočeského kraje získala od ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) agentura TAKTIQ Communications.

Internetové stránky www.televizezadarmo.cz, které odstartovaly 1. října 2019, obsahují základní informace o druhé televizní digitalizaci a poprvé na jednom místě nabízejí v přehledných tabulkách termíny vypínání všech 290 vysílačů a dokrývačů celoplošných sítí DVB-T v České republice. Návštěvníkům, kteří ve svém prohlížeči povolí polohovací službu, automaticky nabízejí informace o termínech přechodu na DVB-T2 pro kraj, v němž se aktuálně nacházejí.

„Doménu Televizezadarmo.cz jsme po konzultaci s MPO zvolili jako výraz hlavní konkurenční výhody pozemní digitální televize, tedy faktu, že jde o jediný bezplatný způsob příjmu televizního vysílání,“ říká Jan Potůček, Account Manager společnosti TAKTIQ Communications, který měl projekt přípravy státního informačního webu na starosti. Web se věnuje čistě pozemnímu digitálnímu vysílání, protože pouze toho se přechod na DVB-T2 dotýká.

Reklama

Přechod na pozemní digitální televizní vysílání nové generace DVB-T2 nastává kvůli rozhodnutí Mezinárodní telekomunikační unie (ITU) a Evropské komise o uvolnění kmitočtového pásma 700 MHz pro potřeby mobilních sítí 5G. Toto pásmo nyní využívá televizní vysílání a tvoří zhruba třetinu všech používaných televizních kanálů. Nový standard DVB-T2 umožní zachovat stávající rozsah vysílání při využití menšího počtu frekvencí. Diváci si ale kvůli přechodu na DVB-T2 musí pořídit nové přijímače a upravit společné televizní antény.

Samotný přechod na nový vysílací standard začne v listopadu letošního roku a potrvá do konce června 2020. Agentura TAKTIQ Communications se tomuto tématu věnuje dlouhodobě, ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi provozuje od roku 2017 internetové stránky Televizniweb.cz zaměřené na pozemní digitální televizi DVB-T2. V roce 2016 pořádala na půdě MPO odbornou konferenci o přechodu na DVB-T2 s názvem Televizní digitalizace 2.0.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)