Unie vydavatelů na svém webu upozorňuje na zajímavý článek, kterak chce britský deník The Financial Times při své expanzi zapůsobit na studenty. Deník na to jde tak, že vytváří cílenější obsah prostřednictvím nové deskové hry. Jedním z výsledků je, že zavedení pravidelných čtenářských návyků u mládeže pokračuje předplatným jednoho z univerzitních studentských balíčků nabízených právě Financial Times (FT).
Iniciativa FT Schools, v jejímž rámci si studenti ve věku 16 až 19 let mohou vytvářet online účty umožňující přístup k obsahu FT, vznikla ve Velké Británii v červnu 2017 a byla celosvětově rozšířena v lednu 2018. FT Schools má nyní více než 40 000 studentských účtů na 2 800 školách v 101 zemích. V rámci programu dostávají studenti týdenní e-maily s obsahem spojeným s jejich konkrétními studijními obory, ať už jde o ekonomiku, politiku nebo životní prostředí. Sdílí také video obsah a taktickou pomoc v článcích o tom, jak uspět ve zkouškách a pohovorech.
„Při dnešním bombardování falešnými zprávami je předností FT Schools přístup k vysoce kvalitní žurnalistice a povědomí o FT jako autoritativním zdroji,“ uvedl redaktor FT pro globální vzdělávání Andrew Jack. „Zvýšil se zájem o předplatné vysokoškolských studentů. To je nejelegantnější další vývoj.“ FT nabízí studentské předplatné za 2,65 britské libry týdně, stejně jako balíčky podnikového stylu pro univerzity a vysoké školy. Zájem o tento druh předplatného se ve věkové skupině od 18 do 20 let rozrostl, říká Andrew Jack. Vydavatel nemohl sdílet podrobnosti o zvýšení zájmu o předplatné do doby zveřejnění.
Iniciativa FT Schools z velké části využila existující obsah FT a přináší jej relevantními tematickými způsoby, které následují školní osnovy. Dvě obsahové oblasti, které chce rozšířit, se týkají kariérního poradenství pro život mimo školu a finanční gramotnosti, právě rozšířením o deskové hry. Hra nazvaná „Cesta k bohatství“, je navržena tak, aby pomohla učit inteligentnímu zacházení s penězi a investicemi, aniž by vypadala školometsky. Studenti a učitelé, kteří jsou již součástí programu, získají bezplatné vydání hry, která jinak stojí 28 liber (34,38 dolarů). Hra byla vydána 2. října. Vydavatel sdělil, že už eviduje více než 400 žádostí o hru .
Aby dále pokračoval v získávání zájmu o FT Schools, pořádá v současné době osm různých literárních soutěží ve spolupráci s partnerskými organizacemi, jako je Royal Geographical Society a Political Studies Association. Nejnověji se FT spojil s Royal Economic Society v soutěži o mladého ekonoma roku, ve které je vítězná esej publikována ve FT. „Pro nás to poskytuje pohled na mladší generaci našich čtenářů,“ řekl Jack. „Uslyší tak nové názory.“
FT má solidní předplatné s více než 1 miliónem platících čtenářů, z nichž tři čtvrtiny jsou digitální předplatitelé. Ale mnoho z nich pochází z podnikového světa, a to zkresluje strukturu ve prospěch mužů a starších čtenářů – průměrný věk u tiskového a digitálního vydání pro FT je asi 48 let. Stejně jako mnoho dalších vydavatelů musí proto nabídnout něco mladším skupinám, aby podpořili svůj budoucí růst.
„Všechna zpravodajská média musela vždy čelit výzvám pocházejícím od nové generace,“ říká Douglas McCabe, generální ředitel společnosti Enders Analysis. „Mladí lidé často vnímají zprávy jako méně relevantní pro jejich každodenní život. Internetový věk však tuto výzvu výrazně zesílil. Mladí lidé mají více způsobů, jak se zapojit do zpravodajské tématiky, ale zpravodajská média – a jejich kolektivní zapojení do agendy – se staly, pokud jim mladí čtenáři vůbec zůstali, méně relevantní.“
FT Schools rostou, pokud jde o týdenní počet zobrazení stránek a celkový počet registrací. Je však třeba poznamenat, že od začátku programu je počet 40 000 kumulativním číslem – čistý aktivní počet je menší, protože studenti a učitelé již školy opustili. Vydavatel nemohl poskytnout počet aktivních účtů. Když studenti registrují svůj účet pomocí školní e-mailové adresy, neexistuje žádný konzistentní způsob, jak je identifikovat, jakmile odejdou.
Podle Jacka jeden učitel ekonomie z Velké Británie uvedl, že jeho prvním zdrojem je FT a každý týden stanoví svým studentům domácí úkoly na základě dvou až tří návrhů otázek a doprovodných článků, které jsou zasílány v týdenním zpravodaji FT School. .
Témata, která jsou zajímavá, se shodují s tím, co je populární pro všechny čtenáře FT. Jack jako příklady uvádí Brexit a evropskou politiku, profily významných lídrů v technologickém průmyslu, problematiku regulace big-tech společností a klimatickou krizi. Učitelé i studenti vyzdvihují důležitost aplikace teorií nabytých v učebnách v praktickém světě. V tomto případě iniciativa FT působí jako stále nabytý zdroj.
Podle zprávy Reuters Digital News Report ve Velké Británii platí za obsah zpravodajských médií pouze 7% lidí. A placení za zprávy je zvykem straších. Jack věří, že místo toho, aby iniciativa vytvářela zvyk získávat kvalitní obsah zdarma, má opačný účinek.
„Digitální rozptýlenost a falešné zprávy jsou velké existenciální hrozby, ale výsledkem je uznání hodnoty vysoce kvalitních mediálních výstupů a stále více pochopení faktu, že s jejich vytvářením souvisí investice. Tak vzniká důvod, aby lidé za obsah platili,“ uzavírá Andrew Jack.