K potírání fake news se po ČT přihlásil i Patrik Hezucký

Po České televizi, která se v čele s Tomášem Měcháčkem rozhodla bojovat proti fake news, se ke zvýšení mediální gramotnosti v Česku přihlásil i rozhlasový moderátor Evropy 2, Patrik Hezucký. V srpnu spouští vlastní internetový pravidelný pořad “Kachny Patrika Hezuckého”.

Pořad si bude brát na paškál konkrétní ukázky falešných zpráv a rozebírat je. “Cílem je diváky nejen pobavit, ale i edukovat. Chceme jim ukázat, že ověřování informací a kritické myšlení má smysl,” dodává Jan Perout z produkce Bumerang Film. Z pořadu by si diváci měli odnést i povědomí o tom, co jsou to informační weby, co znamená hoax, jak rozeznat řetězové e-maily či kde si ověřit pravdivost informací.

“Myšlenka spolupracovat na novém nezávislém pořadu vznikla už na začátku tohoto roku, kdy jsme se s Patrikem Hezuckým potkali na natáčení jedné reklamní kampaně. A protože je veřejně známou osobností a s nepravdivými informacemi o své osobě se potýká často, dávalo to smysl i jemu,” říká za produkci nového pořadu Jan Perout z Bumerang Film. Nový pořad ponese jméno svého moderátora i v názvu. Kachny Patrika Hezuckého budou k vidění na internetu, kde jsou fake news “jako doma”.

První díl bude k vidění 15. srpna a na úvod poběží v čtrnáctidenních cyklech na YouTube a facebookovém profilu pořadu Kachny Patrika Hezuckého. Dosud byla natočená pilotní série tří dílů, která je nyní v postprodukci.

Patrik Hezucký společně s Leošem Marešem moderuje Ranní show na Evropě 2. Kromě toho se věnoval dabování a příležitostně účinkoval i ve filmech. V minulosti již moderoval také pořady na TV Nova a TV Barrandov.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka