Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čtenost tisku v 1. pololetí 2019: Zásah deníků stabilní, čtenost časopisů v řadě žánrových skupin vzrostla

Zveřejněné výsledky výzkumu čtenosti periodického tisku MEDIA PROJEKT za 1. a 2. čtvrtletí 2019 ve svém souhrnu ukazují, že tisk je silné a přesně měřitelné médium, které prokazatelně zasahuje asi 9 z 10 osob v české populaci. Vztah čtenářů k tisku je stabilní, což je zřejmé ze stále vysokého zásahu deníků a jejich suplementů, který představuje 67 % české čtenářské populace ve věku 12 – 79 let. Podle zveřejněných výsledků také vzrostla čtenost na vydání v řadě významných žánrových skupin časopisů.

8. srpna 2019 proběhla v Klubu MaM prezentace výsledků měření a současně byly uživatelům předána data výzkumu Media projekt za 1. a 2. čtvrtletí 2019. Prezentace se zúčastnilo na 60 zástupců zadavatelů reklamy, mediálních agentur a vydavatelů, kteří byli jako první seznámeni s tím, jak se vyvíjel počet čtenářů tiskových titulů v letošním prvním pololetí.

Hlavní ukazatele síly tisku ukazuje graf z prezentace realizátorů výzkumu, kterými jsou výzkumné agentury MEDIAN  a STEM/MARK.

Reklama
Abovalve

„Celkový společný zásah deníků a jejich suplementů dosáhl 67 % české populace ve věku 12 – 79 let. Proti předchozím výsledkům výzkumu za období 4. čtvrtletí 2018 a 1. čtvrtletí 2019 se tato hodnota nezměnila. Výsledky také potvrdily kvalitu struktury čtenářů deníků, která je důležitá pro zásah reklamně atraktivních skupin populace. Nadprůměrnými čtenáři deníků jsou například příslušníci firemního managementu a lidé rozhodující o finančních tocích. Čtenáři deníků se rovněž nadprůměrně rekrutují z vyšších socioekonomických tříd. I v případě bezplatně distribuovaných deníků platí, že více než 25 % jejich čtenářů tvoří osoby s vysokoškolským vzděláním a 40 % čtenářů patří do nejvyšších socioekonomických tříd A a B.“ sdělil k představeným výsledkům MEDIA PROJEKTU výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.

Při porovnání nejnovějších dat o čtenosti časopisů s předchozími výsledky je zřejmé, že se ve významné části žánrových skupin čtenost jednotlivých titulů zvýšila. Jako příklad lze uvést, že vzrostl počet čtenářů všech sledovaných programových časopisů, všech časopisů zaměřených na péči o zdraví (celkový nárůst počtu čtenářů ve skupině o 9 %). Až na jeden titul se zvýšil také počet čtenářů časopisů o bydlení a bytové kultuře (celkový nárůst počtu čtenářů ve skupině o 13 %) či časopisů pro ženy obsahujících čtení a křížovky. Více než u poloviny titulů se zvýšila například čtenost časopisů životního stylu pro ženy a časopisů pro ženy i celostátních zpravodajských týdeníků. O 8 % vzrostl celkový počet čtenářů časopisů o hobby a zahradě.

Účastníci prezentace měli na prezentaci výsledků také možnost se seznámit s vystoupením šéfredaktora týdeníku Marketing & Media pana Ondřeje Féra na téma „Tisk je silné médium“. Souvislosti mezi letní obdobím a čtením tisku v době dovolených a celou řadu dalších zajímavých informací týkajících se tiskových dat představili realizátoři výzkumu v dalších prezentacích. Potvrdily, že tisk je médium, kterým je možno cílit reklamu na bonitní a inzertně atraktivní cílové skupiny spotřebitelů, jako jsou například lékaři a pracovníci ve zdravotnictví, manažeři, řídící pracovníci a podnikatelé, a to mužského i ženského pohlaví.

Další podrobné informace o dílčích výsledcích průzkumu Media Projekt a prezentace z 8. 8. 2019 jsou zájemcům k dispozici na webu profesní asociace Unie vydavatelů v sekci Mediální data.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)