Redaktoři MAM vybrali novinářské akce, které pro ně byly přínosné.
Martina Vincencová: Vodafone únor, Hergetova cihelna
Spolu s ostatními novináři jsme se shodli na tom, že neformální setkání s Vodafonem bylo přínosnější než většina akcí, které pracovně absolvujeme. Byla totiž chytře zorganizovaná. PR tým novináře hned po příchodu usadil k jednomu ze šesti stolů a novinář měl už předem dané místo. U každého stolu seděl totiž manažer firmy, který byl pro danou malou skupinku novinářů relevantní. Já jsem seděla s Qiuquem Vivasem, který řídí organizační jednotku, pod kterou spadá marketing ke koncovým zákazníkům. Manažerka pro HR zase seděla třeba s novinářem z Českého Rozhlasu nebo novinářkou z Cosmopolitanu. Po krátké společné prezentaci generálního ředitele byl oběd, kde si novináři mohli neformálně promluvit o všem, co je právě pro ně opravdu relevantní (což obvykle chlubivé firemní prezentace nejsou). A díky tomu, že skupinky byly malé, se dostalo i na ty stydlivější. Zajímavý přístup, jak udělat velkou akci pro velkou skupinku novinářů personalizovaně.
Vojtěch Kristen: Toyota a Zonky
Výroční tisková konference automobilky Toyota – leden, Cubex
Tato akce mezi ostatními vynikla profesionální organizací, automobilka ve skvělých prostorách pražského Cubexu (kde mimochodem letos bude i konference Forum Media), uvítatala stovky novinářů různého zaměření. Sporťáky, kteří se přišli podívat na české sportovce – ambassadory, kteří s automobilkou spolupracují. Klasické automobilové novináře, kteří hltají každý nově zveřejněný technický detail o automobilech japonské značky. I klasické domácí žurnalisty, kteří si přišli poslechnout detaily nově oznámené spolupráce výrobce s českými olympioniky.
Perfektní na této akci bylo, že vše šlapalo jako na drátkách. Začalo to včasným „Save the Date“ emailem, pak připomenutím akce s detaily, proč se zúčastnit. Samotná obří akce měla skvěle vyřešené technické záležitosti nasvícení, ozvučení. Přinesla novinářům reálnou informační hodnotu, skvělé a relevantní hosty (CEO, ředitele, olympioniky včetně snowboardistky Evy Samkové a jejího psa). A špičkové úrovni byl i veškerý doprovodný servis. Předváděčka automobilů byla přímo v konferenční místnosti, k tomu připravené tiskové informace předem, blok s tužkou pro věčné zapomětlivce (snad každý občas zapomněl na tiskovou konferenci propisku) a možnosti rozhovorů dle libosti. Kudos, jen tak dál.
Zonky – únor, Hell´s Kitchen
Akce rozdílná od tiskové konference Toyoty, ovšem v dobrém slova smyslu. Jednalo se spíše o neformální setkání novinářů s vedením společnosti. Na akci bylo tak dvacet novinářů, pro které CEO služby Zonky Pavel Novák představil plány a výhled na tento rok, oznámil start nové fintechové soutěže Zonky Innovation Awards. Tedy, samotnou soutěž odstartovali sami novináři. Zonky jim totiž rozdali NERF pistole, kterými se žurnalisté trefovali do terče na plátně a start kampaně tím vystříleli. Samozřejmostí byl profesionální tiskový servis od mluvčí Michaely Brodecké, otevřenost šéfa Zonky i jeho odpovědi i na nepříjemné otázky, neformální prostředí a kreativní nápad, jak ozvláštnit tiskovou konferenci; jak se odlišit od tolika jiných tiskovek, které novináři absolvují. Super.
Jan Klika: Alza leden, Business Link
Mám rád tiskové konference ke každoročním hospodářským výsledkům Alzy, které uvádí její mluvčí Patricie Šedivá. Vedení prezentuje meziroční růst firmy a celé je to takové pozitivně-motivační. Jsou srozumitelné a člověk se v kostce dozví, co potřebuje. Letos se po prezentaci místopředsedy představenstva Tomáše Havryluka na pódiu před novináři představili všichni jednotliví ředitelé – bylo jich (zhruba) 14. Se všemi bylo možné pak individuálně mluvit. Tiskovka se tento rok konala v novém coworkingovém centru Business Link v Praze-Holešovicích. Jeho manažerka poté zájemce o prohlídku vzala a novým centrem je provedla. Účastníci si odnesli voucher na jednodenní práci v tomto centru zdarma.