Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

2018: Hlavní proud českých médií se mění v hnojiště

S rostoucím znepokojením a znechucením sleduji, jak revolverová žurnalistika proniká do hlavního proudu. Existuje tisíc a jeden důkaz, že některé informační zdroje a autoři patří do tvrdého dezinformačního spektra. Nic však nenasvědčuje, že by se je v dohledné době povedlo vykázat do izolace. Trend je přesně opačný. Čím víc důkazů o koordinované činnosti mediálních pátých kolon je k dispozici, tím intenzivněji pronikají do mainstreamu. Dochází k legitimizaci tvrdých fake news, což je pro budoucnost celé společnosti mimořádně závažná informace.

Buďme konkrétní: Web Expres z vydavatelství Mafra, který opakovaně šířil zprávy podněcující nenávist, pravidelně odkazuje na obsah Parlamentních listů. Televize Prima si zase založila „zpravodajský web“, kde dává prostor konspirátorovi Tomáši Vyoralovi i jeho mentální souputnici Tereze Spencerové. Novinky pravidelně tisknou zavádějící a nenávistné sloupky poslance Václava Klause. Je samozřejmě právem každého mediálního domu vybrat si, jaký obsah vypustí do veřejného prostoru. Pokud ale vydavatelé nemají dost zodpovědnosti, měli by ji mít aspoň inzerenti.

Třeba televizi Fox ve Spojených státech se inzerentům povedlo pohrůžkou stažení inzerce odvrátit vysílání stupňované antisemitské propagandy. Jiná možnost, jak zabránit tomu, aby se z mediálního prostoru stala toxická bažina, po pravdě řečeno není. Činnost „internetových elfů“ a dalších romantických společenstev by jistě potěšila Jaroslava Foglara, ale příliš efektivně aspoň zatím nevypadá. Od politiků změnu čekat nelze – na to je příliš mnoho z nich spolupachateli současného stavu. Takže inzerenti, budíček, vstávat! Nebo se vám zamlouvá dávat svoje inzeráty doprostřed hnojiště?

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)