Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

SPIR od Nového roku omezí přístup k on-line datům o návštěvnosti českého internetu

Sdružení pro internetový rozvoj od ledna 2019 omezí přístup k datům o návštěvnosti českého internetu. Nově bude přístup v on-line rozhraní projektu NetMonitor pouze pro platící odběratele a novináře. Celkový přehled o návštěvnosti českého internetu bude zdarma k dispozici v podobě měsíčního reportu.

Cílem této změny je poskytnout výhodu platícím odběratelům dat oproti subjektům na trhu, které sice data NetMonitoru ve větší či menší míře využívají, ale na financování projektu se nepodílí. Novinářům zůstane zachován plný přístup k on-line datům, stačí, aby si požádali o přihlašovací údaje.

Měsíční veřejné výstupy budou obsahovat přehled návštěvnosti, informace o celé internetové populaci ČR včetně základního sociálně demografického profilu a žebříček celých provozovatelů (bez rozpadu) v metrikách RU, PV a Stream Views.

Reklama
ČEZ

„Ráda bych zdůraznila, že podrobnost on-line dat, která byla dosud bezplatně poskytována všem, kteří data NetMonitoru používali, byla zdaleka největší v rámci zemí, kde působí realizátor projektu měření internetové návštěvnosti. Jsem přesvědčena o tom, že rozhodnutí o omezení přístupu k datům platící odběratelé dat uvítají, protože lépe odpovídá jejich podílu na provozu projektu,“ komentovala tento krok Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR.

Pro práci s daty zůstává v platnosti povinnost pro odběratele i novináře postupovat v souladu s Pravidly pro užití dat projektů SPIR. Při publikaci dat bude pro všechny (odběratele i novináře) platit rozšířené povinné označení zdroje o tuto větu: „Přejímání dat z projektu NetMonitor a jejich další šíření bez předchozího souhlasu SPIR je výslovně zakázáno.“ Důvodem je prevence nepřesné či neúplné interpretace a kontrola nakládání s daty mimo platící odběratele.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)