Soutěž efektivity reklamních kampaní Effie zná letošní výsledky pro český trh. Největší úspěch zaznamenala agentura Ogilvy, která si odnesla čtyři ceny. V závěsu za ní je McCann Prague se třemi trofejemi. Z klientů byli nejúspěšnější Plzeňský Prazdroj a Vodafone, každý z nich dostal po dvou cenách.
„Po evropském vzoru jsme zakázali dávat do přihlášek kreativně vyšperkované případové studie – filmová dílka sama o sobě. Cílem bylo přimět porotce k důkladnému studii písemných přihlášek, které obsahují klíčové údaje, aby se nenechali ovlivnit hezkými obrázky,“ říká výkonný předseda Asociace komunikačních agentur (AKA) Marek Hlavica. To se podle Hlavici podařilo. „Porotci byli skvěle připravení a hodnocení probíhalo věcně a transparentně,“ dodává.
Letos poprvé měli soutěžící možnost opravit nebo doplnit některé údaje v přihláškách. A to na základě připomínek výzkumníků stran kvality, robustnosti či zdroje dat.
Agentury tentokrát přihlásily 55 kampaní, na shortlist se jich propracovalo 37. Oceněno bylo 23 z nich, osmkrát porota udělila zlato, šestkrát stříbro, devětkrát bronz. Novinkou byla účast firem PHD (Omnicom) a Adexpres (Dentsu Aegis), mediální agentury dosud do soutěže nevstupovaly.
Podle výzkumu AKA mezi zadavateli je Effie hodnocena jako nejprestižnější tuzemská soutěž (kladně ji hodnotí 66 procent zadavatelů).
České vyhlašování proběhlo už po jedenadvacáté. AKA je držitelem licence pro pořádání soutěže od roku 1997. Effie sama se za dobu své existence ze soutěže proměnila v platformu, která efektivitu reklamy a komunikace povýšila na hlavní téma oboru.
[table id=1 /]