Co má a co nemá být MAM

Plamenná diskuse, kterou rozpoutalo uveřejnění rozhovoru s mluvčím prezidenta Jiřím Ovčáčkem, a to rovnou s titulní fotografií, vyústila v otázku, co vlastně časopis Marketing & Media zamýšlí a jaká je jeho redakční politika, pokud jde o výběr témat, formu jejich zpracování a osobností, jejichž činy bude popisovat a jejichž názory chce přinášet.

Časopis počátkem roku změnil vlastníka a mnozí se nyní ptají, jaký má vlastně redakce od vydavatele úkol. Je to otázka legitimní a vydavatelé časopisu se na ni rozhodli dát svou odpověď.

1. Marketing & Media od svého vzniku je a vždy by měl být panoborovou platformou pro obor komerční komunikace v jeho nejširším významu. Zajímá se o všechny, kteří působí v mediální sféře, v marketingových oborech a komunikačních disciplínách. Uznává autority, které v oboru něco dokázaly, nepoklekává ale před nimi jako před modlami; představuje je jako živé lidi z masa a kostí, kteří mají co říci svým následovníkům. Respektuje profesionály, kteří v oboru působí, bez ohledu na to, jsou-li populární, nebo ne. Všem bez rozdílu nastavuje tu mikrofon a tu zrcadlo, jimiž zprostředkuje jejich názory a hodnotí jejich práci.

2. Marketing & Media vybírá témata podle aktuálnosti, relevance a atraktivity pro čtenáře. Nehledá prvoplánově líbivé příběhy, ale ty, které provokují k zamyšlení a k diskusi. Lidi a témata, jež nikoho nezajímají a žádnou reakci nevyvolávají, taktně přehlíží. Ambicí oborového magazínu je informovat, inspirovat a provokovat, nikoli nudit. Navenek časopis vystupuje jako obhájce oboru před okolním světem. Dovnitř je jeho kritickým komentátorem: konstruktivním, ale neoblomným.

3. Marketing & Media se nebojí rozpoutat emoce, odmítá se jimi ale řídit při výběru témat či formulování redakčního postoje k nim. Emoce jsou hnacím motorem kreativity a ta je zdrojem pro všechny profesionály v komunikaci. Nesmějí ale nahrazovat fakta a argumenty, které jsou jediným měřítkem, podle něhož hodnotíme relevanci témat a osobností, jimž v časopise dáváme prostor.

4. Marketing & Media je oborovým médiem, jehož rolí je kultivovat prostředí, zprostředkovávat výměnu informací a šířit inspiraci napříč profesemi komunikační branže. Jako oborové médium nemá celospolečenský dopad a ani na něj neaspiruje. Redakce jako celek nezaujímá hodnotové postoje k celospolečenským otázkám, avšak – pokud tyto otázky spadají do oblasti zájmu časopisu – přináší odborný, věcný a důsledně odemocionalizovaný pohled na ně tak, aby si čtenáři sami mohli učinit svůj vlastní, informacemi podložený názor.

5. Marketing & Media je apolitickým médiem, které nesympatizuje s žádným politickým směrem ani subjektem a od členů redakce vyžaduje, aby své osobní společenské a politické postoje nepromítali do své práce. Časopis vyznává hodnoty západní civilizace, podporuje demokracii, občanskou společnost, svobodné podnikání, svobodné šíření názorů a nezávislá média.

Picture of Vladimír Bystrov

Vladimír Bystrov

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345