Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Plánují Číňané vstup do českých rádií? Sondují investice, tvrdí jeden z provozovatelů

Asijští investoři sondují na českém trhu, jaké rozhlasové stanice by mohli koupit. Má jít o čínské finančníky, pro které zároveň není bezprostředně rozhodující, jak velký podíl na trhu rádio má. Zájem údajně měli i o stanice, které jim „vyfouknul“ Seznam.cz, tedy rádia Expres FM a Classic Praha.

„Zažili jsme v posledních letech dost návštěv čínských zájemců,“ tvrdí ředitel rádií Pierre Beneš. „Mají o trhu úplně zcestné představy a zjevně mají zadání pořídit, co půjde,“ rekapituluje jednání s neupřesněnými návštěvníky. Majitelům se představa prodeje do čínských rukou příliš nezamlouvala, takže jsou rádi, že se nakonec dohodli právě se Seznamem.

Tvrdík: Netuším, o čem mluvíte

Provozovatel rádií neprozradil, který konkrétní čínský subjekt chce touto cestou na trh proniknout. Mediální akvizice na českém trhu dosud prováděla jen společnost CEFC Europe, která získala menšinové podíly v televizi Barrandov, vydavatelství Empresa Media a mediální agentuře Médea. Od té doby v tomto segmentu žádné další neoznámila.

Reklama
ČEZ

Místopředseda představenstva CEFC Europe Jaroslav Tvrdík popřel, že by šlo právě o tuto skupinu. „O obou rádiích vím jen to, že existují. Naše společnost to určitě nebyla,“ odpověděl na dotaz redakce MAM.

Pro Čínu by strategický zájem o české publikum nebyl nic nového. Už 50 let na naše území vysílá pekingská stanice CRI, která zařazuje půlhodinový program v češtině. Stanice reprezentující oficiální státní a stranickou linii ale nemá valný dosah, vysílá totiž jen na krátkých a středních vlnách, ne v tradičním FM pásmu. Snaží se tedy získávat publikum prostřednictvím internetových stránek a sociálních sítí.

Tajná služba BIS před dvěma lety upozornila, že čínská ambasáda umisťuje do českých médií vlivové články a rozhovory, které jsou pak překládány na čínské weby a mají tvořit dojem podpory čínské zahraniční politiky.

 

Čínské zájmy v Česku šíří zahraniční rozhlas CRI. Usilují Číňané i o některé soukromé rádio?
Repro: MAM

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)