Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vévodkyně Meghan je mediální profesionálka

Třetí květnovou sobotu přijala britská královská rodina do svých řad další ženu, která nemá šlechtický původ. Má ale přidanou hodnotu v podobě popularity, infuencerství a zkušenosti s vystupováním v médiích. Královna jí propůjčila titul vévodkyně ze Sussexu a podle analytiků tím zvýšila hodnotu jejího brandu na dvojnásobek. „Meghan je ztělesněním snu o Popelce, i když představuje zcela jiný druh ženy,“ shrnula podstatu fascinace módní kritička deníku New York Times Vanessa Friedmanová.

Šetatřicetiletá Američanka boří tradiční představy o členu královské rodiny i tím, že je rozvedená a donedávna aktivně vystupovala na sociálních sítích. Přesto ji média, módní značky i veřejnost milují. „Domnívám se, že královská rodina, si uvědomuje potenciál, který v sobě Meghan má. Jsou dost inteligentní, aby věděli, že to, jak působí na veřejnost, pracuje v jejich prospěch,“ řekl pro televizi CBS News další módní kritik, Tim Gunn.

Efekt jménem Meghan

Gunn doufá, že Meghan by se mohla stát královskou módní ikonou. Byla by první, kdo by titul převzal po zesnulé prncezne Dianě, jejíž potenciál královská rodina využít nedokázala.

Reklama
ČEZ

Na rozdíl od svých předchůdkyň je totiž Harryho choť ve výhodě. Ví, jakou moc má popularita a jak může vše, co podpoří, pomoci ekonomice. Stejný efekt provází i její švagrovou, vévodkyni Kate. „Z Meghan se stane vynikající ambasadorka britských značek, zvlášť pak v jejích domovských Spojených státech,“ řekl ředitel analytické společnosti Brand Finance, Richard Haigh. Jen fanynky, které se chtějí inspirovat jejími šaty, utratí v obchodech kolem 150 milionů liber (skoro 4,5 miliardy korun).

Fenomén královských módních ikon zkrátka britské ekonomice prospívá. Zmíněný efekt Kate představoval třeba v roce 2015 přínos ve výši 152 milionů liber. Děti vévodkyně Kate a prince Williama, Charlotte a George, se těší ještě většímu zájmu, což se odráží v prodeji oblečení, hraček i dětské výživy. Cokoli v souvislosti se svými potomky Kate nebo William zmíní v médiích, se okamžitě ocitne na seznamu nejžádanějších produktů v zemi. Vliv obou potomků přináší do britského hospodářství částku kolem 180 milionů liber ročně. A zanedlouho se jistě zhodnotí i efekt nejmladšího syna, prince Louise.

Vkus tříbený v USA

„Svým stylem připomíná Michelle Obamovou,“ popsal Meghanin rafinovaný styl oblékání Gunn. „Je přístupná, nosí různé druhy značek. Od drahých až po ty cenově dostupné,“ popisuje podstatu a sílu jejího vlivu, který nejspíš dále poroste. V novodobé historii je teprve druhou Američankou, která se přivdala do královské rodiny a stala se tak influencerkou pro podstatně větší trh. První byla v roce 1956 Grace Kellyová, která se vdala za monackého knížete. Odkaz této ikony přetrvává dodnes v modelu její oblíbené kabelky od luxusní značky Hermés, který má název Kelly.

Mediální šílenství v podobě tisku

Vnímání Meghan jako nositelky silného brandu, ovlivňují i média, jejichž pozornost rostla s blížící se svatbou. Šílenství se zhmotnilo den po svatbě v podobě australského a britského tisku. Čtenáři dostali dvojnásobnou dávku informací i proto, že se obřad konal v sobotu.

Australský Sydney Daily Telegraph dal Meghan a Harrymu prostor na 24 stranách nedělního vydání a dalších 12 stran čekalo na čtenáře v pondělí. Nedělník britského The Mail on Sunday lákal na 47 stran a Sunday Express nabídl neskutečných 128 stránek. The Daily Mail věnoval čtenářům celých 32 stran, The Times 16 a 18stránkový prostor dostalo téma v deníku The Sun.

Technologie netáhnou

V obou zemích se stal přenos televizní událostí roku. I přes časový posun jej zhlédlo 5,7 milionů australských diváků. Britské kanály opanovala stanice BBC. V okamžiku, kdy svatební obřad vrcholil, sledovalo tento kanál 13,1 milionů lidí. Zájem událost vyvolala i v USA. Nejvíc diváků přitáhly kanály NBC a ABC. Průzkumy hovoří o zásahu 29 milionů amerických diváků. V Česku byla svatba přenášena také většinou médií, přičemž největší úspěch zaznamenala TV Nova. Dokázala zaujmout přes 1,5 milionů diváků. Celosvětová sledovanost dosáhla podle odhadů 2,5 miliardy lidí.

Britská televize Sky News ke zvýšení sledovanosti přenosu využila technologii, která napomáhala k určení identity svatebních hostů. Šlo o první aplikaci umělé inteligence v rámci přímého televizního přenosu. Stanice na systému spolupracovala s několika start-upy a cloudovým řešením Amazon Web Services. Software doplňoval informace o účastnících a jména zobrazoval v seznamu. Při rozkliknutí si divák mohl přečíst jméno a profesi konkrétní osoby. Novinka podle dostupných dat zaujala necelých 500 tisíc diváků.

Svatba prince Harryho a americké herečky Meghan Markle není jen romantický příběh lásky. Jde o strategické spojení, jehož brand voice bude slyšet mnohem hlasitěji.
Foto: iStock

Vzhledem k obrovské mediální pozornosti posledních týdnů je pochopitelné, že Harry patří k nejoblíbenějším členům královské rodiny a Meghan v určování stylu vede před švagrovou Kate.
Foto: iStock

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)