Kampaň „Příležitost pro všechny: K nezaplacení“, zaměřenou na podporu malých a mikropodnikatelů spustil Mastercard v Česku i na Slovensku.
Sílu podnikatelských komunit pro úspěch byznysu zdůrazňuje Mastercard v kampani „Příležitost pro všechny: K nezaplacení“, která vznikla ve spolupráci s kreativní agenturou McCann Prague. Ukazuje, že díky správné lokalitě a vzájemně se doplňujícím podnikům mohou jejich provozovatelé těžit ze svého vzájemného úspěchu a dokazují, že spolupráce může přerůst v něco mnohem hodnotnějšího než pouhý obchodní vztah.
Kampaň stojí na novém nástroji KdeZačítPodnikat.cz od Mastercard, jehož start v Česku pro MAM nedávno přiblížila Pavla Císařová, ředitelka marketingu a komunikace společnosti pro Česko a Slovensko. Nástroj na základě agregovaných a anonymizovaných dat dokáže identifikovat komerční místa s největším potenciálem pro různé obory podnikání ve 24 městech v České republice a osmi městech na Slovensku.
„Chceme novou kampaní demonstrovat, že data, kterými Mastercard disponuje, dokážou pomáhat malým podnikatelům při obtížných rozhodováních, kterými může být právě otevření nové provozovny. Koncept kampaně stojí na faktu, který potvrzuje, že mikrobyznysy si vzájemně nekonkurují, ale společně jsou schopné přitáhnout více zákazníků a oživit lokalitu, ve které se rozhodly podnikat,“ doplňuje Pavla Císařová.
V kampani vystupují skuteční podnikatelé a podnikatelky z Česka a Slovenska, sami za sebe, ve svých autentických prostředích. Propagují nejen vlastní podnikání, ale také vzájemný vztah, který se v průběhu let stal jedním z pilířů jejich fungování.
Samotnému natáčení a výběru protagonistů kampaně předcházela rozsáhlá rešerše zpracovaná accountským týmem McCann Prague. Následoval několikatýdenní výzkum v terénu po celé České republice a na Slovensku, kde se tým složený z kreativců, accounta a produkční snažil najít reálný důkaz podnikatelské synergie.
Spoty vytvořené s produkcí Boogie films režíruje duo Novak a Nguyen (Double N), Tomáš Bláha a Viet Duong. Za kamerou stál Dužan Duong, jehož poslední projekt Bo Hai (2017) získal řadu ocenění, včetně Zlatého ledňáčka za nejlepší studentský film na Finále Plzeň a nominace na Českého lva.
Vizitka kampaně
Klient: Mastercard
Agentura: McCann Prague
Chief creative officer / strategy: Martin Svetlík
Ideamaker / art director: Michal Kotulek
Ideamaker/ copywriter: Jan Rídl
Account director: Monika Semerádová
Junior account manager: Štěpán Mach
Account executive: Samuel Stárek
Executive producer: Roxana Pfeffermannová
Produkce: Boogie films
Founder / executive producer: Jan Hrubec
Producer: Adam Ulrich
Mediální agentura: iProspect/Dentsu
Digital account manager: Iryna Látal
PR Agentura: Bison&Rose
PR director: Tomáš Jelen