Božena Němcová, Leonardo da Vinci a Johanka z Arku. To jsou tváře kampaně projektu „Future Mindset Board“ České spořitelny, která se rozhodla zapojit mladou generaci do rozvoje své strategie. Jak říkají její tvůrci – agentury OAK Prague a VML –, kampaň vysílá velmi odvážný vzkaz, a proto k ní tak i přistoupili.
Cílem je najít šest mladých lidí, kteří vytvoří placené stínové představenstvo Spořitelny. To bude po celý rok 2025 pracovat na rozvoji a případné revizi strategie banky zaměřené na růst finančního zdraví klientů a společnosti, a to v tandemu s členy stávajícího představenstva. „Ačkoli je Spořitelna jedním z věkově nejrůznorodějších zaměstnavatelů, cítíme, že nejen v představenstvu potřebujeme intenzivní interakci s mladou generací zejména v oblasti našeho strategického směřování, jinak nám hrozí ztráta relevance,“ říká ředitel Spořitelny Tomáš Salomon. „Stínové představenstvo je ideální nástroj, jak získávat okamžitou zpětnou vazbu od mladých lidí nezatížených korporátními schématy a přirozenou skepsí středního věku,“ dodává Salomon.
Před agenturami OAK Prague a VML tak stála výzva, jak oslovit mladé publikum. „Rozhodli jsme se použít inspirativní osobnosti z historie, které dokázaly v mladém věku něco významného, a vtisknout jim provokativní současnou podobu. Kampaň vysílá do světa velmi odvážný vzkaz, a tak jsme k ní také chtěli přistoupit,“ popisuje vznik kreativního konceptu Tereza Svěráková, „creative lead“ v agentuře OAK Prague.
Vzhledem k tomu, k jaké cílové skupině kampaň mluví, padlo rozhodnutí dát videím a vizuálům výraznou výtvarnou stylizaci. „Pojali jsme ji trochu jako prezentaci módní značky. Hledali jsme výrazné typy, vytvořili unikátní kostýmy, použili lokace kontrastující s charaktery postav. Velkou péči jsme dali i typografii, která s lehkostí referuje k dobovému písmu a stává se součástí jednotlivých vizuálů,“ uvádí Svěráková a pochvaluje si i celý tvůrčí tým kampaně, kterou výtvarně řešili s režisérkou Anežkou Horovou, fotografkami Shotby.us a retušérem Danym Peschlem. Mimořádnou roli pak podle ní sehrála i talentovaná kostýmní výtvarnice Katka Hynková.
K úspěchu by měl přispět i výběr influencerů. O zviditelnění kampaně i celého projektu Spořitelny se starají Karel „Kovy“ Kovář a Martin „Mikýř“ Mikyska. „Kovy nás bude celým projektem provázet. Od představení projektu přes dokumentování výběrového řízení až po rozhovory a reportáže s vybranými kandidáty v příštím roce. S Mikýřem Česká spořitelna spolupracuje dlouhodobě, a tak když se naskytla příležitost pozvat oba influencery k jednomu stolu, využili jsme ji a věřím, že výsledek naplní očekávání, která jsme od největších českých influencerů měli,“ vysvětluje Milan Hrubý, „account director“ VML.
Kampaň bude k vidění na CLV v okolí vysokých škol a nákupních center, na sociálních sítích nebo Spotify. Aktuální informace budou vždy publikovány na instagramovém profilu @silnejsi_budoucnost. A jak připomíná Tomáš Novotný, výkonný kreativní ředitel VML, jejím cílem není jen přimět mladou generaci k přihlášení do projektu Future Mindset Board. „Má i nám všem připomenout, že mladí už v minulosti tolikrát ukázali, jak velké věci dovedou. I dnes mají nejen potenciál, ale díky České spořitelně i skvělou příležitost mít skutečný vliv a být tak znovu u něčeho velkého,“ říká.
Vizitka kampaně
Klient: Česká spořitelna
Kreativní koncept: VML/OAK Prague
Digitální média a sociální sítě: Wavemaker
Produkce: Bubenská Production
Fotograf: Shot by Us – Karolina Matušková, Lenka Glisníková
Video produkce: Anežka Horová, Lukáš Tichý
Kreativní koncept: Tereza Svěráková, Tomáš Novotný, Michal Vokoun
Strategie: Tereza Košťálková
Copywriting: Anna Soukupová, Tomáš Novotný
Art: Valerie Rónová, Dmitrii Ufimtsev
Account Management: Milan Hrubý, Marek Vyjdák, Lan Anh Tran