Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Designérka Marešová spustila kampaň na podporu žen ohrožených menstruační chudobou

Designérka Anna Marešová spustila na Doniu crowdfundingovou kampaň na podporu žen, pro které je nákup menstruačních pomůcek finanční zátěží. Při této příležitosti vytvořila se svou značkou Whoop.de.doo novou limitovanou edici ve spolupráci s výtvarníkem Lukášem Musilem alias MUSA.

Marešová ke kampani navrhla také menstruační kalíšek. Za každý nákup této limitované edice kalíšku putuje zdarma další kalíšek ženě, která to nejvíce potřebuje. Lidé můžou na kalíšek ženám v nouzi přispět část peněz, značka Whoop.de.doo pak doplatí druhou polovinu. Kampaň probíhá prostřednictvím online kampaně na Google, Sklik a Meta, a postů na sociálních sítích, v printu, včetně PR aktivit. 

Do kampaně se zapojila i novinářka Nora Fridrichová, která založila Nadační fond Šatník a téma samoživitelství sama dlouhodobě podporuje. Nadační fond Šatník nyní pomáhá 18 000 samoživitelek. Kampaň podporují i ambasadorky značky, zpěvačka Tonya Graves, herečka Petra Nesvačilová, moderátorka Adéla Elbel, violoncellistka Terezie Kovalová či gynekoložka Petra Vrzáčková.

Reklama
ČEZ

Součástí kampaně je i velký průzkum mezi ženami

Čtvrtina žen v Česku přiznává, že aby ušetřila, nosí menstruační pomůcky déle, než by měla, v horším případě používají různé nevhodné náhražky, vyplývá z průzkumu psycholožky Manuely Haug, který je součástí kampaně. 

Přibližně 30 procent žen v průzkumu uvádí, že jim zbývá méně než 2000 Kč měsíčně po uhrazení nezbytných výdajů jako jsou nájem, potraviny, doprava apod., vyplývá z průzkumu, kterého se zúčastnilo více než 1100 vysokoškolských studentek ve věku 18-26 let. 

Menstruační kalíšek vydrží více než pět let a nahradí 1750 vložek či tamponů

„Menstruační kalíšek je udržitelná alternativa k jednorázovým menstruačním pomůckám. I při intenzivním používání vydrží více než pět let, aniž by na něm byla patrná nějaká změna. Za tu dobu nahradí až 1750 jednorázových vložek či tamponů,“ uvedla Marešová, která pro svoji značku Whoop·de·doo ve spolupráci s gynekology menstruační kalíšky v několika variantách vytvořila. 

„Kromě toho, že se díky kalíšku extrémně minimalizuje odpad, velmi se snižují i náklady. Pokud budeme počítat 10 Kč na jeden kus jednorázových pomůcek a porovnáme je s kalíšky Whoop·de·doo, dostaneme se na částky 140 000 Kč versus 7120 Kč,“ dodala Marešová.

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)