Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

I holky z první třídy vědí, že se třídí, říká nová kampaň. Víš to i ty?

Nový TV spot „I holky z první třídy vědí, že se třídí!“ z dílny kreativců Espresoo připomíná důležitost třídění odpadu a bojuje proti pohozenému odpadu. EKO-KOM, a.s. tímto spotem pokračuje v osvětové činnosti a motivuje ke správnému nakládání s odpadem už i malé děti.

EKO-KOM, a.s. se více než čtvrtstoletí zasazuje o osvětu v oblasti třídění odpadu a za tu dobu se mu podařilo v České republice vybudovat propracovaný a dostupný systém sběru a recyklace obalových odpadů. Důležité ale je neusnout na vavřínech a je proto na místě si připomínat i běžné a samozřejmé věci, jako je třídění odpadu.

Dobrodružná cesta systematického třídění se u nás začala psát na konci 90. let minulého století, kdy EKO-KOM přišel s pilotním projektem zaměřeným na edukaci dětí v této oblasti. Tato volba se osvědčila a jen potvrdila, že ne nadarmo se říká: „Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš!“.

Reklama
Vitalis

Tehdejší děti jsou dnes již dospěláky a za tu dobu se nejen pro ně stalo třídění odpadu samozřejmostí. Podle nejnovějších statistik třídí v ČR 75 procent obyvatel. Vždy se ale najdou tací, kteří mají potřebu vybočovat a jdou takzvaně „proti proudu“, respektive proti přírodě a životnímu prostředí.

V novém 20vteřinovém TV spotu „I holky z první třídy vědí, že se třídí!“, který pochází z dílny kreativců Espresoo, bylo cílem připomenout smysluplnost třídění odpadu, který vyprodukujeme.

I holky z první třídy vědí, že se třídí! from EKO-KOM on Vimeo.

Do spotu se navíc podařilo dostat i další aktuální téma – problematiku pohozeného odpadu. Holčičky se s tím vypořádají po svém, je ale jasné, že házet odpad na zem se nevyplácí…

„Littering“ je neestetický a mnohdy nebezpečný celosvětový fenomén, na jehož úklid vynakládají obce nemalé finanční prostředky, které by mohly věnovat třeba rozvoji dětských hřišť, sportovišť, údržbě parků atd. – namísto toho směřují na úklid pohozeného odpadu nezodpovědnými jedinci.

Zatím neexistuje účinný recept a jednoduché řešení, na osvětu všech věkových kategorií ale není nikdy pozdě…

Eda Kauba, který stojí za kreativní myšlenkou, ke spotu říká: „V zásadě vždy platí, že lidé fandí tomu slabšímu, který přemůže silnějšího, David Goliáše, malé holčičky arogantní dospěláky. Ve spotu se to povedlo i díky skvělým hereckým výkonům, jak těch malých holčiček, tak chlapáků, které holčičky suverénně utřou. Ta scéna má emotivní sílu a díky tomu je zapamatovatelná.“

Příběh je zpracován do 20vteřinového TV spotu, do delší verze pro online a současně vznikla i série kratších videí zaměřených na třídění jednotlivých komodit. Ta umožňují zintenzivnit například podporu třídění v krajích a regionech.

I holky z první třídy vědí, že se nápojový karton třídí. from EKO-KOM on Vimeo.

K televiznímu spotu vznikla také edukační kampaňová stránka, kde je Svět (ne)třídění. Tam můžete porovnat, jak by to asi vypadalo ve světě, kde se třídí, se světem, kde se netřídí. Najdete tam také nejnovější data o třídění odpadu v ČR ve formě infografik plných zajímavostí.

Reklama
Vitalis
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-52-53_2024

MAM Exkluzivně v časopise

Ondřej Šimůnek
SIMAR30
Marketingový výzkum

MAM Téma čísla

letaky
Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
SedímvKlidu
Michal Šlechta_T-Mobile_nový web-otvírák (24)
Zdravko Krstanov
Návrh bez názvu-130
SedímvKlidu
Michal Šlechta_T-Mobile_nový web-otvírák (24)
Zdravko Krstanov