Reklama
Megaboard

Hororový spot od Ivana Zachariáše pro Apple brání soukromí lidí na internetu

Apple se spotem Flock od českého režiséra, agentury TBWA/Media Arts Lab a produkce Smuggler láká uživatele iPhonů k prohlížeči Safari.

Jak se opřít do Googlu bez zmiňování Googlu, ukázala nová reklama „Flock“ Apple od agentury TBWA/Media Arts Lab režírovaná Ivanem Zachariášem s produkcí Smuggler. Dvouminutový krátký film připomínající slavný film Ptáci od Alfreda Hitchcocka vynalézavě ukazuje, jak jsou sledovány aktivity lidí na internetu.

Oživlé pouliční kamery se v hejnech útočně vrhají na každého, kdo přes telefon brouzdá na webu. Tedy dokud si neotevře aplikaci Safari, která se s nimi dokáže vypořádat. Hororovou atmosféru pak ještě podtrhuje s dějem propojená skladba Billathi Askara, za níž stojí Björn Jason Lindh a zvukové efekty od Guse Covena.

Prohlížeč Safari vyvíjí Apple od roku 2003 a staví právě na soukromí, blokuje sledování napříč stránkami, z odkazů odstraňuje nadbytečný „tracking“ a skrývá data o poloze. Apple také zapojuje strojové učení, které přes nástroj Intelligent Tracking Prevention odhaluje, jaké stránky mohou uživatele sledovat a jejich cookies odstraňuje.

Nový spot zároveň přichází v době, kdy Google oddaluje konec cookies, i kvůli stížnostem zadavatelů reklamy. Společnost se také snaží lákat uživatele iPhonů a dalších zařízení pro svůj prohlížeč Chrome, kde je ochrana soukromí podstatně horší.

Hrozivě působící kamery z reklamy Flock (Hejno), které reprezentují cookies, vznikly podle agentury TBWA/Media Arts Lab na základě studie pohybu a chování ptáků. Vytvořeny byly podle 3D modelů a oživily je triková studia House of Parliament a Legacy Effects, které přivedly na svět i postavy z filmů a seriálů, jako jsou Grogu z Mandaloriana nebo Groot ze Strážců Galaxie.

Spot natočený digitálně byl pro podtržení atmosféry ještě transformován na filmový pás. Dvouminutové video doplňují i „disruptivní“ krátká videa, na která lidé narazí při brouzdání po internetu. Kampaň odstartovala v San Francisku, ale objeví se globálně v TV, na sociálních sítích, YouTube a dalších platformách, v kinech a venkovní reklamě. Objeví se na webech New York Times, Condé Nast, ESPN, The Verge, WeTransfer či Cosmopolitan.

Vizitka kampaně
Klient: Apple
Agentura: TBWA/Media Arts Lab
Režie: Ivan Zachariáš
Produkce: Smuggler
Postprodukce: Legacy FX, House of Parliament, Trafik
Zvuk: Barking Owl, Model Citizen

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále