Malá ručička, velké věci: McDonald’s zahajuje charitativní kampaň

McDonald’s v červnu spouští již tradiční kampaň na podporu nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda v České republice a slovenské pobočky stejné neziskové organizace nesoucí název Ronald McDonald House Charities.

Cílem kampaně je podpořit rodiny s vážně nemocnými dětmi, aby mohly zůstat spolu během celé léčby. Díky příspěvkům zákazníků a další darům se již podařilo postavit první Dům Ronalda McDonalda v České republice v areálu FN Motol, kde nadační fond poskytuje bezplatné ubytování a vybavení pro veškerý komfort i praktičnost vlastního domova. Na Slovensku pomáhá rekonstrukcemi a nákupem nejmodernějších přístrojů zlepšovat podmínky dětských oddělení v tamních nemocnicích.

O kreativní koncept se postarala agentura DDB Prague. Symbolem kampaně se stala samolepka ručičky, kterou si mohou zákazníci za 25 Kč nebo 1 euro zakoupit v restauracích McDonald’s, a přispět tak na realizaci projektů obou charitativních organizací.

„Celý výtěžek červnové fundraisingové kampaně je věnován na provoz Domu Ronalda McDonalda. Mimo to bychom také rádi postavili v Česku druhý dům. Na Slovensku prostředky poputují na modernizaci nemocničních oddělení pro dětské pacienty,“ říká Veronika Gavlasová z marketingového oddělení společnosti McDonald’s. „Za necelé dva roky provozu využilo zařízení v Česku více než 400 rodin. Dům se pro rodiny stává druhým domovem během náročné a často i dlouhodobé léčby jejich dítěte. Na Slovensku jsme mohli zlepšit podmínky pro hospitalizované děti už v 11 nemocnicích. Děkujeme každému, kdo přispěje,“ uzavírá.

Televizní spot s malou hrdinkou dramatizuje to, že i sebemenší pomoc se počítá.

„Podařilo se nám převyprávět příběh, který je sice dojemný, ale není emočně vyděračský. Naopak. Je plný naděje, díky které rodiny vážně nemocných dětí dokážou překonat i ty nejtěžší životní zkoušky,“ říká CCO DDB Prague Klára Palmer.

Spot režíroval Štěpán FOK Vodrážka a vznikl pod produkcí Boogie Films. Kromě televize se ručička objevila i v outdooru, online, printu nebo na pobočkách McDonald‘s.

Vizitka kampaně

Klient: McDonald‘s
Kreativní agentura: DDB Prague
Mediální agentura: OMD Czech / Slovak
Mediamix: TV, print, instore, online
Produkce: Boogie Films
Director: Štěpán FOK Vodrážka
Head Producer: Ondřej Martinec
Production Manager: Bára Celuchová
Sound design: Ondřej Dvořák
Chief Creative Officer: Klára Palmer
Senior Art Director: Iván Ardura
Senior Copywriter: Radek Mojžíš
Junior Copywriter: Vojtěch Vaník
Senior Integrated Designer: David Boleslav
Senior Account Manager: David Šrámek

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341