Reklama
Megaboard

Nová kampaň Ikea využívá chlupatých kamarádů k informování o nízkých cenách

© Ikea

Asi byste neřekli, že vlastnictví domácích mazlíčků má mnoho společného s nakupováním v Ikea. Nová série reklam vytvořená agenturou INGO Hamburg tuto souvislost přibližuje zábavným a originálním způsobem.

Švédský nábytkářský gigant Ikea nevyrábí jen kvalitní a cenově dostupné výrobky. Neustále inovuje i svůj marketing, od spolupráce se Swedish House Mafia až po parodování svých konkurentů. A nyní přichází s dalším kouskem, který se bude líbit milovníkům domácích mazlíčků.

Nejnovější kampaň Ikea pochází z dílny butikové kreativní agentury INGO Hamburg, která nedávno sklidila uznání za reklamy „Proudly Second Best“, v níž se výrobky Ikea dostaly na druhou kolej a místo toho oslavovaly zvláštní pouto mezi rodiči a dětmi.

Nyní se dostali na řadu naši chlupatí přátelé. Nová série reklam, vytvořená pro Spojené arabské emiráty s názvem „Nebojte se, můžete si to dovolit“, staví domácí mazlíčky a spoušť, kterou způsobují, přímo do centra pozornosti.

Nehody a cenová dostupnost

V nových reklamních spotech vidíme roztomilé kočky a psy, jak převracejí různé výrobky Ikea, včetně květináčů, hrnků, polštářů a váz.

Reklamy ujišťují majitele domácích mazlíčků, že vzhledem k cenové dostupnosti těchto předmětů není jejich výměna po nehodě způsobené domácím mazlíčkem žádný velký problém.

Vzhledem k celosvětovému rozmachu vlastnictví domácích mazlíčků je to chytrý tah: odhaduje se, že jen ve Spojených arabských emirátech žije přibližně 1,5 milionu „zvířecích rodičů“. Reklamy chytře spojují domácí chaos, který někdy vzniká, s cenovou dostupností výrobků Ikea – to vše je zabalené do roztomilosti němých chlupáčů.

Obecněji řečeno, tyto reklamy nápaditě řeší odvěký problém marketingu: jak mluvit o nízkých cenách, aniž by podporovaly myšlenku, že vaše výrobky jsou nekvalitní. Díky tomu, že tyto scény jsou zasazeny do atraktivně vypadajícího prostředí, reklamy pevně staví Ikeu do pozice kvalitní značky střední třídy, která shodou okolností nabízí vynikající cenu.

Zpochybňování konvencí

„V posledních několika letech jsme zaznamenali nárůst počtu domácích mazlíčků v domácnostech v regionu a chtěli jsme toto téma poprvé představit prostřednictvím této kampaně,“ vysvětluje Carla Klumpenaar, generální manažerka marketingu, komunikace a interiérového designu Ikea ve Spojených arabských emirátech, Kataru, Egyptě a Ománu. „V příštích dnech také uvedeme na trh kolekci výrobků pro domácnost s domácími mazlíčky.“

Kampaň poběží na různých platformách v celém regionu, včetně OOH, tisku, řady formátů obrazovek a vlastních sociálních kanálů značky.

„Jsme nadšeni touto kampaní, která na jedné straně přináší nepřehlédnutelnou roztomilost domácích mazlíčků a na straně druhé zpochybňuje marketingové konvence tím, že ukazuje poškozené produkty,“ říká Tobias Ahrens, globální kreativní ředitel INGO. „Upřímný příběh, který osvěžuje obvyklý styl cenové komunikace Ikea.“

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále