Reklama
Megaboard

Můžu si dát margaritu, mít sex i recitovat Shakespeara. Kampaň bojuje proti předsudkům vůči lidem s Downovým syndromem

Herečka Madison Tevlin v kampani #AssumeThatICan organizace CoorDown od agentury Small New York upozorňuje na past sebenaplňujících se předpokladů a předsudků.

Až do 21. března, tedy Světového dne Downova syndromu, poběží spot vytvořený italskou neziskovou organizací CoorDown od agentury Small New York s produkční společností Indiana. Bojuje proti předsudkům, které lidem s Downovým syndromem brání v seberozvoji, plnohodnotném životě i zábavě.

„Hej barmanko, předpokládáš, že nepiju margaritu, takže mi nenaservíruješ margaritu, tím pádem nepiju margaritu. Tvoje předpoklady se stanou realitou,“ říká v úvodu videa herečka Madison Tevlin a představuje další obdobné situace. Když rodiče předpokládají, že nemůže žít sama, když trenér předpokládá, že nemůže udeřit silněji, když učitel předpokládá, že se nemůže učit Shakespeara…

„Předpokládejte, že si můžu dát margaritu, můžu žít sama, můžu udeřit silněji, naučím se Shakespeara. Že zvládnu pracovat, jít na párty, mít sex, být na pódiu. Předpokládejte, že můžu, takže možná budu,“ dodává Tevlin, která sama o sobě na svém profilu na Instagramu říká: „Mám Downův syndrom a je to o mě ta nejméně zajímavá věc.“

Madison Tevlin mimochodem moderovala úspěšnou talk show „Who Do You Think I Am?“ v níž na rozhovory zvala osobnosti, které se musely potýkat s předsudky okolí, za níž byla nominována na cenu Canadian Screen Award. Zahrála si také v loňském filmu Šampióni s Woodym Harrelsonem.

Kampaň, která byla inspirována projevem Marty Sodano o sebenaplňujícím se proroctví při konferenci ke Světovému dni Downova syndromu v OSN, je globální aktivitou, do níž jsou zapojeny další organizace jako Canadian Down Syndrom či americká NDSS, podobně jako britské, australské či katalánské neziskové organizace. Všechny zároveň v rámci kampaně na svých kanálech vysílají příběhy lidí s Downovým syndromem a jejich rodin.

CoorDown spolupracuje s agenturou Small New York a produkcí Indiana poslední tři roky, dříve se zapojily také agentury Saatchi & Saatchi, Publicis OneTeam či FCB Mexico. Jejich odvážné projekty si získaly nejen pozornost, ale také například 22 ocenění na Cannes Lions včetně devíti zlatých lvů.

Loňská kampaň například upozorňovala na směšné výmluvy, a přitom reálné, kvůli nimž jsou lidé s Downovým syndromem vylučováni z různých aktivit. Kampaň z roku 2022 zase bořila tabu spojené s nezávislým milostným životem lidí, kteří jsou bráni jako děti i v dospělosti.

Obzvlášť populární pak byla kampaň z roku 2021, pro jejíž spot The Hiring Chain nazpíval Sting chytlavou píseň o tom, jak se vyplácí zaměstnávat lidi s Downovým syndromem. Nezlepší se tím život totiž jen jim, ale také se mohou díky „řetězci dobrých příkladů“ otevřít příležitosti dalším.

Vizitka kampaně:

Klient: CoorDown a další
Agentura: Small New York
Produkce: Indiana
Režie: Rich Lee
Kamera: Christopher Probst
Hudba: Stabbiolo Music

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále