„No Lay’s, No Game.“ Tak zní globální iniciativa značky chipsů, která je jedním ze sponzorů fotbalové Ligy mistrů. Se startem jarní části soutěže přišla s poutavým spotem, ve kterém dvě legendy pomocí „brambůrkové kamery“ na stadionu hledají, s kým budou zápas sledovat.
Reklama přenáší diváky krátce před začátek utkání Champions League na San Siro, stadion AC Milán. David Beckham v tu chvíli zjišťuje, že mu Thierry Henry, další fotbalová hvězda minulosti, snědl všechny chipsy. „Ciao a tutti,“ oslovuje Beckham jako bývalý hráč AC Milán skrz velkoplošné obrazovky diváky a pokračuje: „Omlouvám se, že vás ruším, ale máme malý problém. Thierry mi snědl všechny Lay’s.“ Někdejší francouzský reprezentant se pak snaží zachránit situaci tím, že nabídne tomu, kdo na kameru ukáže balení Lay’s, že může sledovat zápas s ním a Beckhamem. Tradiční „Kiss Cam“ se tak mění v „Chip Cam“, která nakonec najde otce s dcerou, které legendám doručí pytlík s brambůrkami.
Za spotem pro společnost PepsiCo, do jejíhož portfolia značka patří, stojí kreativní agentura Slap Global. Ta loni na globálních Effie získala cenu pro nejefektivnější nezávislou agenturu roku. Reklama pak navazuje na loňskou kampaň, kdy Thierry Henry hledal Lay’s v domácnostech fanoušků Barcelony. A i když letošní pokračování působí méně strojeně a lze spíše podlehnout dojmu, že San Siro tento „stunt“ vidělo, skutečnost je trochu jiná – postprodukční. Potvrzuje to na síti X i jeden z českých návštěvníků zápasu AC Milán proti PSG, kde se vše natáčelo. „Na tom zápase jsem byl, a pokud mě paměť nešálí, tak to takhle úplně nebylo,“ uvedl. A nepřímo to naznačují i zástupci AC Milán, když při popisu akce zmiňují mimo jiné účast 42 herců.
„Byl to monumentální projekt, který vyžadoval koordinaci různých oddělení v rámci klubu, nejmodernější techniku včetně osmi kamer v 4K HDR rozlišení, dva obytné vozy pro naše hvězdy a největší hospitality kamion v Evropě. Spolupráce s týmem PepsiCo byla neuvěřitelnou cestou, na které jsme využili naše zkušenosti a vytvořili něco skutečně úchvatného,“ dodali dále zástupci italského velkoklubu.
Na myšlence a aktivaci partnerství to každopádně nic neubírá. Navíc kampaň nekončí jen u spotu, ale má i digitální přesah s názvem „Lay’s detektor“. Ve spolupráci s platformami společnosti Meta budou moct skuteční fanoušci po celém světě dokázat, že zápasy Ligy mistrů sledují s pytlíkem Lay’s v ruce. Ve hře jsou i vstupenky na letošní finále v Londýně.