Česká asociace pojišťoven v kampani od agentury McCann Prague představuje skutečné příběhy lidí, kterým životní pojištění pomohlo.
Podle České asociace pojišťoven (ČAP) má pouhých 51 procent Čechů sjednané životní pojištění, čímž se ukazuje, že si lidé spíše pojistí hmotný majetek než finanční jistotu při rizicích, jako jsou úraz a dlouhodobá pracovní neschopnost, nebo zajištění rodiny pro případ úmrtí. Ukazuje to průzkum, který pro ČAP realizovala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1026 respondentů.
ČAP chce situaci změnit kampaní „Životko se vyplatí“ od agentury McCann Prague, v níž zpracovává skutečné příběhy lidí, kterým životní pojištění pomohlo. „Životní pojištění a jeho jednotlivé formy dnes dokážou pokrýt většinu obav z rizik, které život přináší, včetně pojištění na péči ve stáří a podobně. Nadále jsou ale klíčové dlouhodobá pracovní neschopnost, úraz a zajištění rodiny v případě úmrtí jejího živitele,“ říká vedoucí komunikace ČAP Milada Veselá a dodává: „Naše aktivita má vést také k tomu, aby lidé více vnímali, že životní pojištění je instrument, který z vás do značné míry setřese obavy ‚co kdyby?‘ a umožní vám svobodnější a jistější život.“
Příběhy kampaně „Životko se vyplatí“ se věnují lidem, kterým pojištění pomohlo usnadnit nelehkou situaci. Magdaléně přineslo chronické onemocnění a dlouhá pracovní neschopnost vážné dopady na rodinu. „Po úplně běžné operaci se objevily komplikace. Ta operační rána se začala rozpadat. Takže neplánovaná hospitalizace a pak měsíce doma. Díky životku jsem zalepila díru v rozpočtu, a navíc pokryla i náklady na syna,“ popisuje Magdaléna v jednom ze spotů. Iveta se pak stala obětí srážky s vozidlem, která jí způsobila vážná zranění a na dlouhou dobu ji vyřadila z běžného života. „Díky životku mi zůstal klid i finanční rezerva,“ doplňuje Ladislav, který je posledním vypravěčem svého skutečného příběhu a který čelil následkům dopravní nehody.
Se všemi příběhy se mohou lidé seznámit na kampaňovém webu zivotkosevyplati.cz, jenž také nabízí odpovědi na nejčastější dotazy týkající se životního pojištění.
Podle ČAP loni pomohlo životní pojištění necelému půlmilionu Čechů v životní nouzi, pojištěnci obdrželi v součtu kolem deseti miliard korun. „To je zhruba o 760 milionů korun více než v roce 2022. Zároveň jde o nejvyšší vyplacený objem za období počínaje rokem 2020,“ uvádí Petr Jedlička, hlavní analytik ČAP. Přestože 92 procent vyplacených pojistných událostí tvořily úrazy, na celkovém součtu se podílely jen ze 60 procent. Zbytek vyplacené částky, tedy 3,9 miliardy korun, dostali pojištěnci v případech úmrtí, invalidity či dlouhodobého onemocnění.
Tématu životního pojištění se Česká asociace pojišťoven věnuje dlouhodobě a poslední kampaň podobného rozsahu („Počítej se mnou“) běžela v roce 2021. Jejím cílem bylo upozornit veřejnost na důležitost pojištění proti rodinné ztrátě a následnému výpadku jednoho z příjmů domácnosti. Kampaň opět byla pojata netradičně – stěžejním kanálem byl krátký film režírovaný Olmem Omerzu, podpořený vizuálem napodobujícím tabulkové výpočty rodinného rozpočtu a jeho zápornými výslednými čísly po úmrtí jednoho z živitelů rodiny.
Vizitka kampaně:
Klient: Česká asociace pojišťoven
Agentura: McCann Prague
Kreativní ředitel: Martin Svetlík
Account director: Michal Míka
Account manažerka: Kristýna Sopúšková
Media director: Jan Suda
Media & channels junior: Daniela Klapálková
Art director: Tereza Víznerová
Copywriter: Štěpán Benyovszký
Head of media production: Jitka Baldwin
Režisér: Štěpán Zálešák
Kamera: Jan Cabelka
Fotograf: Patrik Klema
Art buyer: Dagmar Flimmelová