Život je jeden velký nepořádek. IKEA se ho snaží uklidit v nové kampani

© IKEA

Když se ztratíte v nepořádku, IKEA vám pomůže znovu se najít. Tak lze shrnout hlavní myšlenku nové kampaně, kterou IKEA nazvala „Život je jeden velký nepořádek“. Běží od ledna až do konce srpna.

Kampaň je věnována úložným řešením do všech částí domácnosti a vychází z prostého faktu, že 50 procent lidí zažívá doma hádky kvůli nepořádku. Podle IKEA jsou takové hádky úplně zbytečné. Když je někde nepořádek, rozhodně existuje dostupný a jednoduchý způsob, jak s ním jednou provždy zatočit.

„Chceme pomoct co nejvíce lidem k lepšímu každodennímu životu. Proto ukazujeme, jak může život zpříjemnit vylepšení domácnosti, díky kterému vymizí staré známé domácí zdroje stresu, chaos a nepořádek. Také dobře víme, že každý výrobek má svou praktickou funkci, ale i přidanou hodnotu. Jídelní stůl je jako magnet, který umí rodinu přitáhnout na jedno místo. A kuchyně s jídelnou, to je srdce každého domova. Dobře uspořádaná domácnost lidi přirozeně spojuje,“ říká Iva Pohlová, manažerka marketingové komunikace pro IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Televizní reklama se točí kolem dvojice životních partnerů. Jejich vztah už zažil lepší chvíle, což se odráží i v jejich bytě, kde vládne nepořádek. Je to chaos, ale je svým způsobem pěkný a kreativní. Spot začíná v ložnici a postupně diváka provede celým bytem, kde pár i ostatní členové rodiny kličkují mezi obrovským množstvím věcí. Když už jsou partneři připravení rezignovat, konečně najdou fyzicky ztvárněnou cestu ze zdánlivě bezvýchodné situace. Oba užasnou – nemohou uvěřit, že se neutěšený stav, v kterém žili, povedlo dát konečně do pořádku. Aby se proměna vysvětlila, upozorňuje IKEA na jedno ze svých řešení pro lepší uspořádání domácnosti, skříňku EKET.

„Vizuální stránka spotu pracuje s klasickým modelem ‚před a po‘. Ze své zprávy o životě v domácnosti víme, že se 40 procent lidí cítí spokojenější a uvolněnější v uklizené a hezky uspořádané domácnosti. V našem sortimentu máme nespočet úložných dílů a skříněk, které jim pomohou zvládnout každou situaci, do které je život postaví,“ zdůrazňuje Iva Pohlová význam bydlení v uklizeném a dobře uspořádaném prostředí.

Kredit:  

  • Lokalizace komunikačního konceptu: Publicis Groupe 
  • Obsah: IKEA Marketing & Communication AB, Sweden
  • Lokalizace videospotu: Publicis Groupe 
  • Influenceři: Adison
  • Sociální sítě: Publicis Groupe 
  • Digitální a mediální agentura: Dentsu 
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-8

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-8

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251
iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina

MAM Exkluzivně v časopise

Jakub Otava
AI Restart
Renault
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa