Česká Toyota se již více než deset let intenzivně věnuje podpoře českého sportu a parasportu. Vyvrcholením těchto aktivit je první lokální kampaň Team Toyota 2024, kterou pro letošní rok připravila s vybranými sportovci a parasportovci.
Celá kampaň je založena na spotech a fotografiích s ambasadory, kteří představují svou disciplínu a zároveň propagují olympijskou myšlenku a společného týmového ducha. V různých situacích je doplní i vybrané bezemisní a nízkoemisní modely Toyoty. Stejný prostor zde mají sportovci i parasportovci. Team Toyota buduje značka už od roku 2018. Po celou dobu vypráví také příběhy vybraných parasportovců, kterým se ne vždy dostává stejného mediálního prostoru.
V české kampani vystupují dlouholetí ambasadoři značky, vodní slalomář Lukáš Rohan, rychlostní kanoista Martin Fuksa, běžkyně Kristiina Sasínek Mäki, paraatletka ve sprintu a vrhu koulí Anna Luxová, oštěpařka Nikola Ogrodníková, plavkyně Barbora Seemanová, skater Maxim Habanec a šermíř Alexander Choupenitch. Doplňují je paraatletka Tereza Jakschová, paraplavec David Kratochvíl a paracyklista Patrik Jahoda, které Toyota prostřednictvím Českého paralympijského výboru rovněž dlouhodobě podporuje.
Řada z těchto sportovců patří mezi adepty na medaili na nadcházejících olympijských a paralympijských hrách v Paříži. Lukáš Rohan, Alexander Choupenitch nebo Anna Luxová se je budou snažit obhájit, další z nich jako Barbora Seemanová nebo Martin Fuksa jsou označováni jako nejžhavější kandidáti na cenný kov.
Právě různorodost ambasadorského týmu umožňuje oslovit různé cílové skupiny různými marketingovými kanály. „Jde o první, na míru vytvořenou českou lokální kampaň, kterou jsme připravili pro letošní olympijský rok. V rámci české Toyoty dlouhodobě vytváříme originální a autentický obsah, spolupracujeme s širokým týmem ambasadorů složených z velké části právě ze sportovců a tato kampaň je vyvrcholením naší dlouhodobé spolupráce,“ říká Michal Velička, marketingový ředitel značky Toyota v ČR a doplňuje: „Kampaň se bude od poloviny ledna objevovat na všech našich sociálních sítích a v našem online magazínu Toyota Life, později se připojí i online média a televize.“
Proč je podpora sportu značce Toyota blízká?
Úlohou Toyoty v rámci podpory českého sportu je podpora pohybu ve všech jeho aspektech, ať už jde o sport či mobilitu. „Ne všichni sportovci či běžní lidé mají přitom stejné výchozí podmínky, pro někoho je cesta na vrchol obtížnější, například kvůli nejrůznějším hendikepům, nebo složité životní situaci. I v takové chvíli je ale potřeba zabojovat a pokusit se o zdánlivě nemožné díky neustálému a každodennímu zlepšování. To je i filozofií naší značky, a proto je nám podpora sportu a sportovců velice blízká,“ vysvětluje Martin Peleška, generální ředitel Toyota a Lexus ČR.
Toyota se v Česku v oblasti sportu angažuje dlouhodobě, v posledních šesti letech ještě intenzivněji v rámci partnerství s Českým olympijským výborem, Českým paralympijským výborem a díky podpoře jejich projektů. Na pomoc českým sportovcům a parasportovcům za dobu spolupráce zapůjčila bezmála 200 vozů, se kterými se najelo přibližně 5 200 000 kilometrů. „Velkou radost nám dělá zejména pomoc dětem a jejich sportovním klubům. Společně s Českým olympijským výborem jsme vytvořili speciální program Proace ProSport, díky kterému si mohou kluby v rámci zvýhodněného operativního leasingu snadněji dovolit pronájem dodávky, která jim pomáhá v každodenní přepravě. Už se nám takto podařilo umístit 225 vozů,“ doplňuje Martin Peleška.
„Moc si vážíme opravdu širokého záběru spolupráce s Toyotou. Podporuje sport pro děti ve školách při Olympijském víceboji nebo v jednotlivých klubech díky výhodnému pronájmu dodávek, a tedy bezpečné přepravě. Na druhé straně pomáhá s mobilitou v přípravě nadějím na olympijské úspěchy,“ říká Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Stejně jako pro olympijský svět je pro Toyotu velmi důležitá udržitelnost. Velmi oceňuji, že v jejím případě se jedná o dlouhodobou a promyšlenou strategii, což bude znát i letos na olympijských a paralympijských hrách v Paříži.“
„Spolupráce s Toyotou, jako naším generální partnerem, je pro nás zcela zásadní a máme radost, že se nám ji daří prohlubovat. Díky našemu dlouhodobému partnerství můžeme pomáhat s mobilitou paralympionikům, svazům i klubům. Mimo to nám flotila vozů Toyota umožňuje realizovat projekty zaměřené na děti a vyhledávání nových paralympijských talentů. Jen za minulý rok jsme těchto akcí uspořádali devatenáct a letos toto číslo ještě navýšíme,” uvádí Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výbor a zdůrazňuje, že pro handicapované sportovce je mobilita klíčová. „Těší nás, že na letošní paralympiádu v Paříži pojedeme s tak silným partnerem v zádech,” dodává Sýkora.