Reklama
Megaboard

Nenadávejme si do zvířat, vyzývá kampaň nadačního fondu One Heart od OAK Prague

Bezmyšlenkovité používání zvířecích nadávek vede i k tomu, jak se pak lidé chovají k hospodářským zvířatům. V kampani, kterou pro bono vytvořila agentura OAK Prague, na to upozorňuje nadační fond One Heart.

„Také používáte automaticky zvířecí nadávky? Co se nad tím zamyslet?“ vyzývají známé osobnosti jako herci Marek Taclík a Jana Fabiánová, politický komentátor Bohumil Pečinka, módní návrhářka Zuzana Osako, zpěvák Ben Cristovao, podnikatel Jannis Samaras či herec Jan Cina.

Právě Jan Cina si zahrál i ve spotu, který komunikuje tezi, že neúcta k hospodářským zvířatům je hluboko v nás. Jeho cílem i cílem celé kampaně je zamyslet se nad naším zautomatizovaným přístupem k nim. „I to, jak o nich mluvíme, jak bezmyšlenkovitě používáme zvířecí nadávky, určuje naše chování k nim. Pojďme to zkusit změnit, zamysleme se, vždyť zvířata jsou živé a cítící bytosti a zaslouží si respekt,“ nabádají autoři výzvy.

Nadační fond One Heart na zlepšení kvality života zvířat založila ani ne před rokem novinářka Reflexu a spisovatelka Adéla Knapová. Vznikl se záměrem zvýšit etické, společenské a legislativní standardy zacházení se zvířaty, primárně těmi takzvaně hospodářskými. Právě těch živoří v nevyhovujících podmínkách jen v Česku desítky milionů ročně.

Členy správních orgánů fondu jsou například světově uznávaný vědec, profesor environmentální chemie, odborník v oblasti chemického znečištění, jehož zkušeností využívá i OSN, Ivan Holoubek nebo renomovaný vědec v oblasti umělé inteligence, mimo jiné držitel ceny Neuron za významný vědecký objev, Tomáš Mikolov. Adéla Knapová je také – po boku například Jane Goodall, Judi Dench, Briana Coxe či Alana Cumminga – patronkou kampaní mezinárodní organizace CIWF.

Kampaň a video pro One Heart vymyslela a vytvořila pro bono komunikační agentura OAK Prague, kterou tvoří dvojice Tereza Svěráková a Tomáš Dvořák. Stejně tak se na ní pro bono podílejí všechny osobnosti.

Vizitka kampaně:
Klient: Nadační fond One Heart
Agentura: tým OAK, Eugen Finkei, Vít Mecner, Dan Friš
Produkce: Creative Embassy / Evoke
Režie: Jan Švejkar
Kamera: Radim Střelka
Hudba: Jan Šléška

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále