Reklama
Megaboard

Potvrzeno: Seznam a pes jsou nerozlučná dvojka

Jaký byl rok 2023 v Seznamu? Turbulentní. Jinak to v technologické firmě, která chce držet krok s dobou, ani nejde.

O tom, že by si „seznamácký“ brand zasloužil inovaci, jsme se bavili už několik let. A věděli jsme i to, že redesign bude potřebovat taky náš maskot – pejsek, kterého si v souvislosti se Seznamem pravděpodobně vybavíte i vy. Proto jsme se loni pustili do práce, abychom výsledek mohli v polovině letošního roku vypustit do světa.

V červenci jsme proto odstartovali kampaň na podporu brandu Seznamu, ve které jsme využili online i televizi, tisk, rozhlas i reklamu v kině. Jejím hlavním hrdinou se opět stal pes, kterému jsme dodali nový – digitální – kožich. Nový psí maskot, jehož finální podobu jsme ladili déle než rok, odkazuje k technologické podstatě Seznamu, ale zároveň je hravý, projevuje emoce a umí interagovat s uživateli. Zkrátka nabízí nekonečné množství variant, jak s ním napříč službami Seznamu kreativně pracovat.

S novým komunikačním konceptem, který Seznam spojuje s nekonečnem, přišla agentura Triad. A nám se líbilo, že skrze něj můžeme komunikovat, v čem je naše největší síla – lidé nás dobře znají, jsme pro ně parťákem do (ne)pohody, na kterého je spoleh a který vždy dokáže nabídnout řešení. To vše za zvuku písně „Neverending Story“, která v mnoha lidech vyvolává nostalgii. A právě nostalgie patří mezi nejúčinnější odlišovací faktory, které zajistí, že reklama bude zapamatovatelná.

Kampaň zabodovala u veřejnosti i odborníků

Příprava brandové kampaně nás stála spoustu času i peněz. I když jsme si za finální podobou hlavního spotu stáli, s napětím jsme očekávali, jak na něj zareagují lidé. Zpětná vazba nám ukázala, že jsme se vydali správným směrem. To nám potvrdila i výzkumná agentura Behavio, která změřila, že náš spot s létajícím psem vzbudil pozitivní emoce u 73 procent respondentů. To byl v době testování reklamy nejlepší výsledek, jaký Behavio zaznamenalo. U brandingu byla naše reklama zase lepší než 92 procent reklam, které Behavio zkoumalo.

Kampaň navíc ocenili i odborníci – spot zvítězil v první listopadové Reklamní katovně, pravidelné rubrice Mediáře, portálu o reklamě a médiích. První místo nás upřímně potěšilo, protože prokázalo, že jsme pochopili, co od nás naši uživatelé chtějí a očekávají. A trefili jsme se i v tom, že pes, ať už chlupatý, nebo digitální, k Seznamu zkrátka patří.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále