Reklama
Megaboard

Co je to za mámu? Ta nejstatečnější, vzdává emotivní hold hrdinkám odboje Paměť národa s OAK

Obdivuhodnou odvahu disidentek zdůrazňuje kampaň agentury OAK pro Paměť národa působivým spotem s příběhem Věry Jirousové v režii Marka Partyše.

„Co je to za mámu, která nechá malý dítě bez večeře? Která nepřijde dvě noci vůbec domů a neumí si udržet stálou práci,“ ptá se mimo jiné hlas na pozadí emotivního spotu, který sleduje dramatické zvraty v životě dítěte a jeho matky, kterou „každou chvíli odvážejí policajti“. Tak agentura OAK v nové kampani pro Paměť národa upozorňuje na osudy žen bojujících proti minulému režimu. Musely se nejen vyrovnávat s pronásledováním z jeho strany, ale často také s nepochopením okolí.

„Třetí odboj je téma, o kterém se stále nemluví tak, jak by mělo. I proto jsme se s Pamětí národa rozhodli letošní kampaň věnovat ženskému disentu a hrdinství,“ říká Tereza Svěráková z agentury OAK Prague, která s organizací Paměť národa spolupracuje dlouhodobě. Na vytvoření spotu se, jako už tradičně, podílela produkční společnost Bistro Films s režisérem Markem Partyšem. Za zvukem stojí Kabelovna Studios. „Velké poděkování patří také Tobiáši Jirousovi,“ dodává Svěráková. Právě jeho hlas totiž děj spotu provází a na úvodní otázky odpovídá: „Řeknu vám, co je to za mámu. Ta nejstatečnější, jakou jsem mohl mít.“

Spot, který je věnován nejen památce a odvaze disidentky, spisovatelky a historičky umění Věry Jirousové, je nasazen online a v příštím roce by se měl objevit i v televizi. „Je také součástí širší komunikace a aktivit, které chystáme a jimiž chceme společně s Pamětí národa více nasvítit ženské hrdinky odboje a upozornit na jejich další příběhy,“ doplňuje Svěráková. Ženám už byl například věnován letošní ročník Cen Paměti národa.

Kampaň rovněž vyzývá k podpoře projektu Paměť národa, která dokumentuje svědectví událostí 20. století a je jednou z nejrozsáhlejších sbírek vzpomínek pamětníků v Evropě. Stojí za ní nezisková organizace Post Bellum ve spolupráci s Českým rozhlasem a Ústavem pro studium totalitních režimů.

Vznik déle připravované kampaně pak ještě urychlila nedávná protestní hladovka Jiřího Gruntoráda a Johna Boka, kteří jí mimo jiné vyzývali k řešení problému nízkých penzí disidentů a disidentek, jimž minulý režim – stejně jako Věře Jirousové – neumožňoval vykonávat jejich původní povolání a penze mají vypočítané z nekvalifikovaných profesí. Vláda nápravu situace přislíbila. „Jejich podpora je důležitá. Disidentky a disidenti pomalu odcházejí, žijí na hranici chudoby a je potřeba s tím něco dělat,“ dodává ještě Tereza Svěráková, která je také autorkou projektu Ženy Charty 77 z roku 2007 pro Českou televizi, na nějž aktuální kampaň lehce navazuje.

Vizitka kampaně:
Klient: Post Bellum – Paměť národa
Kreativa: Tým agentury OAK Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka
Produkce: Bistro Films
Režie: Marek Partyš
Zvuk: Kabelovna Studios
Speciální poděkování: Tobiáš Jirous, Jaroslav Kratochvíla, Igor Paleta, Dora Pružincová

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále