Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Je na internetu bezpečno?

Česká spořitelna spolu s Czech News Center brojí proti online šmejdům.

Česká spořitelna se rozhodla využít know-how mediálního domu Czech News Center s crossmediálními kampaněmi nativního charakteru. Mise byla jasná — lidem co nejsrozumitelněji vysvětlit všelijaké způsoby, jak je dneska mohou okrást podvodníci na internetu a po telefonu. S odlehčením tématu pomohl i Mikýř.

Okradou tě, ani nemrkneš!

Reklama
Know

Těmito slovy je uvedena kampaň, která vznikla ve spolupráci týmu CNC Native a České spořitelny. „Na internetu vás sice nesrazí auto. Nesrazí vás tam ani meteorit. Je na internetu bezpečno? Ne! Internetoví podvodníci jsou drzejší než kdykoliv dřív. A nemyslete si — mají spadeno i na vás.“ Těchto pár vět, vytržených mimo jiné taktéž z kreativy celého projektu, vysvětluje celou jeho misi. Tou je edukace primárně mladší cílové skupiny vůči nebezpečí na internetu. Co je důležité podotknout, je ještě jeden rozměr celé aktivity. Nejde jen o to vysvětlit, kde nebezpečí číhá a jak se mu vyhnout, ale také to, že se netýká jenom starší a mnohdy třeba tím pádem méně digitálně gramotné skupiny lidí. Obsahový projekt se snaží zbořit právě i tento mýtus.

Za vším hledejte kvalitní obsah

Epicentrum práce na crossmediální kampani sídlilo v inzertním obsahovém PR týmu CNC, který se podepisuje pod všechny produkty „CNC Native“. Cílem kampaně bylo přinést kvalitní obsah, který řeší reálné problémy lidí — což je ostatně nedílnou součástí DNA nativních kampaní od CNC. Jádrem kampaně se primárně stala nativní microsite (na adrese bezpecnost.nativecnc.cz), jejíž koncept a následný text vypracoval jeden kreativec a o webovou vizualizaci se postarala grafička. Součástí nápadu se stala také tři krátká videa, vytvořená ve spolupráce s Mikýřem (která jdou kreativně na vrub jeho vlastního týmu). Videa se použila u facebookových upoutávek, a hlavně se objevují v průběhu rolování microsite, kterou velmi šikovně odlehčují.

Komunikace vychází z reálných situací, které se na internetu staly. Věnuje se vyjmenování nejčastějších „případů“, kde na internetu číhá nebezpečí, a návodů, jak se situacím vyhnout, případně je řešit. Takto prochází kampaň hlouběji tématy, jakými jsou třeba podvody v online bazarech, podvodné e-shopy, falešné charity, krádeže spojené s herními účty, phishing, platby na internetu, ale i švindly v internetových seznamkách.

Mix! To je to, oč tu běží

Česká spořitelna si kampaní přála cílit na mladší ročníky, proto se kreativec rozhodl v textu tykat a udávat odlehčený tón, aniž by se snižovala hodnota předávaných informací. Vše začal „kick-off“ microsite asi v polovině října. Prozatímní délka kampaně je plánovaná do konce prosince.

S ohledem na misi, kterou bylo rozšířit edukativní obsah mezi mladé, a samozřejmě s co největším a efektivním zásahem, se do crossmediálního mixu přidala další média a týmy z CNC. Kampaně se ujala například redakce heyfomo.cz, pro kterou je primárním cílovým publikem generace Z. Využila k šíření svůj web, ale také skvěle našlápnuté sociální sítě (například Instagram téměř 32 tisíc sledujících, TikTok 44 tisíc sledujících a 2,8 milionu lajků, vedle toho využil tým také svůj Facebook).

Jelikož se internetoví podvodníci pohybují i ve vodách počítačových her, edukace publika probíhala také za pomoci CNC týmu, který má na starosti úspěšné esportové projekty, zejména Sazka eLeague. V online komunitě největší tuzemské esportové ligy běžela edukativní videa i články, stejně tak využil tento tým svých sociálních sítí (TikTok 36 tisíc sledujících, IG 20 tisíc sledujících) a zároveň online streamů herních zápasů (branding, product placement, injektáž, videospoty). Posledním dílkem do skládačky nativní kampaně bylo také následné překlopení tématu do printového Nedělního Blesku. V tomto případě se jazyk přizpůsobil starší cílovce periodika.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)