Obchodní řetězce letos odstartovaly komunikaci pro vánoční sezónu dříve. Billa chce zaujmout humorem, Albert dobrými skutky a slevami.
Období vánočních kampaní je v běhu, řetězce letos odstartovaly komunikaci o něco dříve než loni. Spoty už ven vypustila Billa i Albert. Další řetězce se pravděpodobně brzy přidají.
První vyšla se svou komunikací ven Billa, která se chce vymanit z klasické podoby reklam tohoto období a sází na humor, který hledá i v hektických přípravách na svátky.
„Účelem reklamy obecně je budování značky a prodeje. Vánoční reklama však jde ještě o krok dál. Velké a úspěšné značky si uvědomují, že se jedná o speciální kategorii. A přistupují k ní téměř jako k dárku, kterým chtějí během Vánoc alespoň drobně potěšit své zákazníky. Chceme, aby již samotné zhlédnutí reklamy lidem přineslo radost,“ uvedla Mirka Zdeňková, senior media communication manažerka Billy.
Na kampani se podílela agentura McCann Prague. „Vyprávíme příběh o vánočních přípravách tak, jak je vidí děti. Ty se totiž na svět koukají pořád ještě očima, které dokáží vidět za hranici reality. Proto v kampani doslovně ztvárňujeme idiomy, které dospělí v tomto období nejvíce používají k vyjádření svých pocitů ze všeho, co se kolem děje,“ doplnila Klára Palmer, ECD, McCann Prague.
Produkci spotů měla na starosti společnost Bistro Films a režie se ujal Marek Partyš. S triky pomohla postprodukce RUR. „Jsem rád, že se Billa společně s agenturou McCann rozhodly překročit práh klasických vánočních reklam. A to nejen proto, že vizuální ztvárňování idiomů byla během produkce velká zábava, ale také proto, že tím společně odkryly prostor, jak jinak lze k vánoční reklamě přistoupit. A věřím, že tahle jinakost se brandu vyplatí,“ dodal na závěr Marek Partyš.
Kampaň běží od 28. října v TV, rádiu, online, v outdooru i printu. Ve stejném stylu na image naváže i taktická komunikace a sdělení o aktivitě, kdy BILLA v rámci Plánu B – své strategie udržitelnosti – ruší jako první obchodní řetězec prodej veškeré pyrotechniky.
Dobré skutky
V tradičněji laděné vánoční kampani se řetězec Albert soustředí na dobré skutky, které Češi během roku udělali, a které Albert odmění ve slevových akcích. „Vloni jsme se zaměřili na pomoc potřebným. Uvědomujeme si však, že v letošním roce všichni Češi udělali mnoho dobrého a věříme, že velkorysé činy si zaslouží odměnu,“ komentovala vznik letošní kampaně brand marketingová manařerka Albertu Magdaléna Nováková, a dodala: „Záleží nám na tom, aby si i v této době všichni mohli o Vánocích dovolit lepší jídlo, a proto jsme se rozhodli dát týdně 30 milionů korun navíc do slevových akcí v předvánočním období.“
Kampaň, která běží od 31. října, opět připravila agentura VCCP, spoty vznikly pod režijním vedením Tomáše Řehořka v produkci Armada Films. Hrdiny hlavní reklamy jsou již po páté v řadě Darebáček se sestrou Sárou, ale také všichni, kdo v letošním roce vykonali dobrý skutek. „Těší nás, že můžeme dál navazovat na vánoční ságu, kterou jsme v průběhu let rozehráli. Ještě větší smysl pro nás ale má práce na kampani, která má skutečný dopad a přesah,“ zdůraznil Luboš Jahoda, obchodní ředitel VCCP.
Vedle hlavního příběhu se v kampani objeví také spot o dobrých skutcích, které letos Češi udělali společně s Albertem, jako je například omezení plýtvání jidlem či rozdávání milionů porcí jídla potřebným.