Reklama
Megaboard

Česká kancelář pojistitelů spustila kampaň, s kterou pomohla umělá inteligence

Nepřevedené auto vás může pronásledovat jako v hororu, varuje komunikace, kterou pro ČKP připravila McCann Prague.

K prodeji vozidla patří i spousta byrokracie. Lidé například často odkládají nebo dokonce vynechají převod vozidla, což ale může způsobit velké problémy. Proto se Česká kancelář pojistitelů (ČKP) rozhodla potenciální prodejce aut trochu postrašit. Nový vlastník koupené vozidlo nemusí převést a na vaše staré auto vám můžou začít chodit pokuty třeba za špatné parkování. V případě nezřízení povinného ručení se také ozve Česká kancelář pojistitelů a budete muset prokazovat, že auto už nebylo vaše,“ varuje výkonný ředitel ČKP Jan Matoušek.

ČKP místo tradiční edukační kampaně zvolila komunikaci postavenou na hororovém žánru z dílny McCann Prague. „Naším cílem bylo zapůsobit na emoce. ‚Duch starého auta‘, které nás pronásleduje, je metaforou toho, co může nastat, když majitelé auto po prodeji správně nepřevedou. A kdo to zažil, potvrdí, že to horor je,“ vysvětluje kreativní ředitel kampaně Aleš Brichta.

Vizuály pro kampaň pak byly vytvořeny vizuály s pomocí umělé inteligence, která je součástí Open AI. Zajímavostí je, že systémy AI nyní poskytují dostatečnou kvalitu dat nejen pro digitální, ale i tištěné formáty. „Co víme, jedná se u nás o jednu z prvních plnohodnotných kampaní, která tuto technologii naplno využila. Otevřeli jsme tak novou éru reklamní art direction. Éru, která se obejde bez desítek hodin strávených focením, renderováním nebo vybíráním vhodných podkladů z fotobank,” říká k nástroji budoucnosti Art Director kampaně Vít Štrobl.

Tříminutový film pro kampaň byl inspirovaný „béčkovými“ americkými horory z 80. let a nezapře odkazy ani na populární seriál Stranger Things. V hlavní roli vystupuje automobilový novinář Jan Červenka (který na kampani spolupracuje i jako influencer), jeho nemesis je Ford Ranchero z roku 1975. Spot byl pod vedením režiséra Filipa Štočka a jeho týmu natočen za pouhých šest hodin. Díky tomu a využití AI si tak kampaň nejenže vyžádala minimální náklady, ale navíc její reálná produkce zabrala pouhé dva týdny. Při natáčení vznikla i série fotografií pro sociální média, jejichž autorem je Patrik Klema. Kampaň běží v onlinu, printu, outdooru a dalších digitálních formátech.

Vizitka kampaně:
Klient: Česká kancelář pojistitelů
Agentura: McCann Prague
Creative director: Aleš Brichta
Art director: Vítězslav Štrobl
Account director: Michal Míka
Account manager: Bára Divíšková
Režie: Filip Štoček
Kamera: Štěpán Svoboda
Fotograf: Patrik Klema

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále