Všem by pomohlo, kdyby marketéři a lidé z agentur absolvovali základní finanční kurzy, říká Les Binet v exkluzivním rozhovoru pro aktuální vydání Marketing & Media.
Marketingu neprospívá, že se lidé v oboru upínají k ROI jako té nejdůležitější metrice. Podle Lese Bineta někteří nechápou už jen to, že jde o finanční ukazatel. „Vykazují třeba návratnost investic v souvislosti s počtem kliků, PR aktivitou nebo povědomím o značce. Jenže to je ‚bullshit‘, když ROI nespojujete s tržbami nebo ziskem,“ říká světově uznávaný expert na efektivitu z Adam & Eve DDB v rozhovoru pro aktuální vydání Marketing & Media (40/2024).
Posedlost touto metrikou, kterou šéfové financí a podniků rozumí, pak v důsledku vede ke snižování rozpočtů. Nejen, že by podle něj všem prospělo, kdyby lidé z marketingu a agentur absolvovaly základní finanční kurzy. Měli bychom se také zamyslet nad tím, jaké kampaně se oceňují na soutěžích kreativity. „Máme problém, že adorujeme projekty s nízkým nebo nulovým rozpočtem, jejichž efekt ale rychle vyprchá. Můžou být super kreativní a velmi chytré, měly ale takový zásah, aby pohnuly byznysem? Oslavujeme sto tisíc zhlédnutí, padesát tisíc ‚lajků‘, což je v podstatě na úrovni chyby v zaokrouhlení,“ uvádí Binet ještě.
Jak má podle Lese Bineta vypadat úspěšná kampaň? Na jaké metriky se zaměřit a jak správně pracovat s ROI? Co může marketérům pomoci při plánování rozpočtů? Odpovědi nejen na tyto otázky čtěte v rozhovoru v kompletním znění zde.