Člověk denně udělá desetitisíce rozhodnutí, jen malý zlomek ale činí vědomě. Jak poznat a pochopit, co se děje v tom obřím neznámu, ukazují poznatky behaviorálních věd v aktuálním vydání Marketing & Media.
V byznysu máme často tendenci řešit problémy rychle, někdy až příliš rychle, což nejen že často neodstraní hlavní příčinu, ale nezřídka to věci dokonce zhorší. „Vždy existuje nějaká skulina a vždy ji někdo najde. Právě proto je důležité více promýšlet své strategie, komunikaci a všechny ostatní aktivity v podnikání,“ říká pro MAM Melina Palmer, behaviorální ekonomka, která pomáhá firmám z celého světa docílit lepší komunikace. Přidává také svou oblíbenou historku: „Einsteina se údajně zeptali: ‚Kdybyste měl jednu hodinu na záchranu světa, jak byste tu hodinu strávil?‘ On na to odpověděl, že by ‚55 minut přemýšlel o problému a pět minut by ho řešil‘. Většina lidí ale nestráví ani pět minut z příslušné hodiny přemýšlením.“
Melina Palmer společně s dalšími odborníky, jako jsou Nancy Harhut z poradenské společnosti HBT Marketing, Štefan Sarvaš ze skupiny Mars, Hana Kloučková z Confess Research či Matěj Šucha z Mindworx v tématu aktuálního vydání MAM 39/2024 odhalují, jaké otázky pomáhají pochopit skutečný problém týkající se chování, který firma potřebuje vyřešit. Poukazují na behaviorální páky, za které je třeba zatáhnout, a zvýšit tak pravděpodobnost, že značky dosáhnou obchodních cílů a KPI. Vysvětlují, proč marketing často ignoruje základní zákonitosti lidského chování a jak z toho ven. To vše a ještě více čtěte v kompletním znění zde.