I přesto, že termín konce cookies třetích stran se stále odkládá, je potřeba se na něj co nejdříve připravit. Proto je důležité neusnout na vavřínech a připravit se na blížící se změny už teď.
Jednou z možností, kterou mohou využít e-shopy, je dynamický retargeting návštěvníků Seznamu. Díky němu je možné rozšířit zásah kampaní o další relevantní zákazníky. Využívá cílení na návštěvníky webů Seznamu, čímž otevírá nové možnosti a potenciál pro akviziční kampaně. Bavíme se tedy o využití „first party“ dat, která mají hned několik výhod:
- Zákazník nemusí navštívit cílový web inzerenta, aby ho bylo možné oslovit.
- Používá nejrelevantnější data o produktech díky databázi Zboží.cz.
- Bude fungovat i po konci cookies třetích stran u hlavních prohlížečů.
- Data jsou plně kompatibilní s GDPR.
Dynamický retargeting pomáhá kompenzovat i menší zásah retargetingových kampaní, který je způsobený nižším počtem souhlasů s cílením reklamy od uživatelů na webech inzerentů.
Jaké jsou výsledky?
V případové studii s klientem Datart jsou porovnány výsledky klasického dynamického retargetingu (dále jen DRTG) s tím, který využívá dat Seznamu.
Zatímco u klasického DRTG se pohyboval počet nových zákazníků na hranici šesti procent, u kampaně DRTG návštěvníků Seznamu u této metriky naměřili 60 procent. Což se následně projevilo i v počtu nových zákazníků.
Také počet transakcí byl o 44 procent vyšší u nových zákazníků v případě zvolení tohoto cílení. Naopak průměrná cena za proklik se snížila o 10 procent.
Díky DRTG návštěvníků Seznamu získal klient výhodné cílení, které přivedlo do jeho e-shopu nové zákazníky. Zároveň už nyní má k dispozici skvělé řešení nevyžadující cookies třetích stran. Díky „first party“ datům je možné oslovit i zákazníky, kteří například používají prohlížeče blokující cookies a je těžší je běžným retargetingem zasáhnout.
Jaké jsou další možnosti cílení?
Seznam.cz se svou platformou Sklik.cz dlouhodobě pracuje na produktech, které inzerentům poskytují možnosti cílení, jež nejsou závislé na cookies třetích stran a dávají tak do rukou inzerentům nástroje připravené na budoucnost.
Mezi další produkty, které nepotřebují cookies třetích stran, patří například Cílení na vlastní seznamy zákazníků. Pro ty je využívána databáze mailových adres inzerenta. Díky němu je možné doručit sdělení přímo zákazníkům inzerenta v obsahové síti Seznamu.
Využít lze však i Jednoduchou obsahovou kampaň, kterou lze spustit, jak už název napovídá, velice snadno, a umožňuje zachytit ty uživatele webu, kteří mají blokovaná cookies či nedali souhlas s cílením reklamy.
Nejaktuálnější informace o novinkách Seznamu najdete na blog.seznam.cz.