Marketingová agentura Pretty Much Nomads v červenci 2022 spustila digitální publikační plán Contesaur, který usnadňuje práci se strategickým i day-to-day plánováním obsahu napříč všemi kanály, jako jsou weby, blogy, newslettery, sociální sítě a ostatní digitální i tiskové platformy. Produkt slavil své první úspěchy na lisabonském Web Summitu.
„Většina marketérů řeší plánování obsahu tak, že mají něco v plánovači na sociální sítě, něco v tabulkách a něco v různých sdílených dokumentech, e-mailech nebo projektových nástrojích. Když chtějí vědět, která témata pokrývají ve své marketingové komunikaci, musí prohledávat různé zdroje, a nakonec k celkovému přehledu obvykle ani nedojdou,” říká Vladana Bačová, CEO a zakladatelka agentury Pretty Much Nomads. Další palčivé téma je podle jejích zkušeností práce s podklady. Marketéři, copywriteři a další kreativci často musí složitě dohledávat zdrojové dokumenty a zadání od klientů.
Zbytečná administrativa firmám prodražuje spolupráci se specialisty a samotným marketérům ubírá cenný čas, který by mohli plně věnovat odborné tvůrčí nebo projektové práci. V online i offline prostoru také vzniká hodně obsahu, který nemá jasný účel. Firmy a agentury platí za články, které opakují to samé dokola, a přitom se stává, že vynechávají celé nákupní fáze, produkty nebo cílové skupiny, aniž by si to kdokoli z nich uvědomil. Kvůli chybějícímu kontextu jim tak unikají tržby.
Nový digitální plánovač tyto mezery pomůže odhalit, protože se zaměřuje i na strategii marketingového obsahu a jeho promyšlenou distribuci. Vše se pak dá snadno reportovat klientům nebo nadřízeným a nástroj umožňuje specialistům kdykoli upravit naplánovaný marketingový mix. „Při práci ve vlastní agentuře jsme naráželi na problémy spojené s plánováním a obsahovou strategií, a díky našemu přesahu do IT jsme se rovnou rozhodli je vyřešit nejen pro sebe, ale i pro ostatní,” vysvětluje Petr Žáčík, CTO a zakladatel agentury. Pretty Much Nomads minulý týden prezentovali Contesaura na pódiu i na stánku v rámci světového Web Summitu.