Report navazuje na tříletou ESG strategii, ve které PRAM definuje svůj přístup k oblastem životního prostředí, angažovanosti v sociální oblasti a způsob řízení společnosti
Vlastní nefinanční report, který shrnuje aktivity a postupy v oblastech ochrany životního prostředí, angažovanosti v sociálních otázkách a udržitelného řízení, vydala komunikační agentura PRAM Consulting. Učinila tak jako první z čistě českých PR agentur a navazuje jím na dříve přijatou tříletou ESG strategii, která určuje, jak se společnost bude vyvíjet v oblastech „Enviroment, Social a Governance“ (ESG). PRAM Consulting přichází s vlastním ESG reportem necelý rok poté, co se stal členem Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR).
„Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli vydat vlastní ESG report, je fakt, že věříme v potřebu udržitelnějšího způsobu našeho podnikání. Vzhledem k tomu, že PRAM Consulting pracuje pro velké mezinárodní korporace, které připravují vlastní ESG reporty ve Scope 3, počítáme s tím, že po nás jako dodavateli služeb budou ESG report chtít, takže chceme být připraveni,“ říká zakladatel a „managing partner“ agentury PRAM Consulting Patrik Schober. Nefinanční reporty se podle jeho slov stanou nepostradatelnou součástí byznysu v západních zemích, ale zároveň dodává: „Podle našeho aktuálního průzkumu pouze 15 procent agentur na celém světě má svůj vlastní ESG report a dalších 20 procent jej plánuje vydat do dvou let. Bez nefinančního reportu s agenturami nebudou spolupracovat velké korporace a takové agentury například nemusí dostat úvěr od bank.“
Rekordní podíl žen ve společnosti a vzdělávací akce
PRAM Consulting ve svém prvním ESG reportu například spočítal, že jeho celková uhlíková stopa ve Scope 1 a 2 byla 12,98 tun CO2, přičemž nejvíce se na ní podílelo vytápění (37 %) a služební cesty autem (34 %). Podíl přímých a nepřímých emisí mezi Scope 1 a 2 dosáhl 34 procent k 64 procentům. V sociální oblasti se PRAM Consulting stal strategickým partnerem goalballu, míčového sportu pro nevidomé a slabozraké sportovce, zajišťoval komunikační strategii projektu na podporu klimatických opatření „Weather Kids“ pro OSN, organizoval pravidelné semináře PR Brunch a workshopy Leadership Lab. V řízení společnosti pak agentura úspěšně obhájila certifikaci CMS a udržela vysoký podíl žen mezi zaměstnanci společnosti (87 %) i v samotném vedení (80 %).
Při přípravě vlastní ESG strategie vedla agentura PRAM Consulting podrobné konzultace s hlavními stakeholdery z řad zaměstnanců i managementu společnosti, provedla podrobnou analýzu vnitřních předpisů a interní dokumentace i přezkum veřejně dostupných informací o společnosti. Zahrnula také výstupy z certifikací a auditů proběhlých v nedávné době a analyzovala svoje aktivity v jednotlivých oblastech E, S a G, přičemž provedla sběr dat o uhlíkové stopě svých aktivit ve Scope 1 a 2 v oblasti E. V neposlední řadě pak agentura analyzovala tržní oblasti, v nichž působí, a jejích dopadů na další stakeholdery, a také charitativních, pro bono a vzdělávacích aktivit, jimiž ovlivňuje jak své bezprostřední okolí, tak komunitu středoevropského oborového trhu.
Plné znění ESG reportu společnosti PRAM Consulting si můžete stáhnout zde.