Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PRAM Consulting vydal jako první česká PR agentura vlastní nefinanční report

Report navazuje na tříletou ESG strategii, ve které PRAM definuje svůj přístup k oblastem životního prostředí, angažovanosti v sociální oblasti a způsob řízení společnosti

Vlastní nefinanční report, který shrnuje aktivity a postupy v oblastech ochrany životního prostředí, angažovanosti v sociálních otázkách a udržitelného řízení, vydala komunikační agentura PRAM Consulting. Učinila tak jako první z čistě českých PR agentur a navazuje jím na dříve přijatou tříletou ESG strategii, která určuje, jak se společnost bude vyvíjet v oblastech „Enviroment, Social a Governance“ (ESG). PRAM Consulting přichází s vlastním ESG reportem necelý rok poté, co se stal členem Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR).

„Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli vydat vlastní ESG report, je fakt, že věříme v potřebu udržitelnějšího způsobu našeho podnikání. Vzhledem k tomu, že PRAM Consulting pracuje pro velké mezinárodní korporace, které připravují vlastní ESG reporty ve Scope 3, počítáme s tím, že po nás jako dodavateli služeb budou ESG report chtít, takže chceme být připraveni,“ říká zakladatel a „managing partner“ agentury PRAM Consulting Patrik Schober. Nefinanční reporty se podle jeho slov stanou nepostradatelnou součástí byznysu v západních zemích, ale zároveň dodává: „Podle našeho aktuálního průzkumu pouze 15 procent agentur na celém světě má svůj vlastní ESG report a dalších 20 procent jej plánuje vydat do dvou let. Bez nefinančního reportu s agenturami nebudou spolupracovat velké korporace a takové agentury například nemusí dostat úvěr od bank.“

Reklama
MMcite

Rekordní podíl žen ve společnosti a vzdělávací akce

PRAM Consulting ve svém prvním ESG reportu například spočítal, že jeho celková uhlíková stopa ve Scope 1 a 2 byla 12,98 tun CO2, přičemž nejvíce se na ní podílelo vytápění (37 %) a služební cesty autem (34 %). Podíl přímých a nepřímých emisí mezi Scope 1 a 2 dosáhl 34 procent k 64 procentům. V sociální oblasti se PRAM Consulting stal strategickým partnerem goalballu, míčového sportu pro nevidomé a slabozraké sportovce, zajišťoval komunikační strategii projektu na podporu klimatických opatření „Weather Kids“ pro OSN, organizoval pravidelné semináře PR Brunch a workshopy Leadership Lab. V řízení společnosti pak agentura úspěšně obhájila certifikaci CMS a udržela vysoký podíl žen mezi zaměstnanci společnosti (87 %) i v samotném vedení (80 %).

Při přípravě vlastní ESG strategie vedla agentura PRAM Consulting podrobné konzultace s hlavními stakeholdery z řad zaměstnanců i managementu společnosti, provedla podrobnou analýzu vnitřních předpisů a interní dokumentace i přezkum veřejně dostupných informací o společnosti. Zahrnula také výstupy z certifikací a auditů proběhlých v nedávné době a analyzovala svoje aktivity v jednotlivých oblastech E, S a G, přičemž provedla sběr dat o uhlíkové stopě svých aktivit ve Scope 1 a 2 v oblasti E. V neposlední řadě pak agentura analyzovala tržní oblasti, v nichž působí, a jejích dopadů na další stakeholdery, a také charitativních, pro bono a vzdělávacích aktivit, jimiž ovlivňuje jak své bezprostřední okolí, tak komunitu středoevropského oborového trhu.

Plné znění ESG reportu společnosti PRAM Consulting si můžete stáhnout zde.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)