Rozvíjíme otevřenou kulturu, aby se lidé nebáli mluvit o svých potřebách, říká Dora Grimová, „people director“ Ogilvy a VML.
Ogilvy spustila netradiční benefit – program Ogilvy Lift, díky němuž úspěšní účastníci získají na šest měsíců poloviční úvazek na rozjetí vlastního projektu, zatímco agentura hradí plný plat.
Aktuálně běží pilotní ročník Ogilvy Lift, jakou na něj máte odezvu?
Máme pozitivní ohlasy. Na začátku lidé hodně využívali možnosti konzultací s Jirkou Jónem, šéfem strategie a consultingu, který s myšlenkou přišel. Zjišťovali například, jestli jsou jejich nápady ve správné fázi pro přihlášení. Nakonec se přihlásily dvě kolegyně, které nápady představily porotě složené ze zástupců vedení: CEO Ondřeje Obluka, ředitelky pro byznys Dity Stejskalové, Jirky Jóna a mě. Vyhrála Linda Bui z týmu Ticino, která spoluzaložila značku ručně vyráběných korálkových šperků Rinni.
Jak bude projekt pokračovat?
Máme v plánu Ogilvy Lift pořádat dvakrát do roka. Jen co doběhne šest měsíců, dostane šanci zase jiný projekt. Očekáváme, že další kola budou jednodušší. Jednak zaměstnanci už budou mít lepší představu, do čeho jdou, jednak my už budeme mít vyladěné procesy a právní záležitosti. Řešíme dopředu třeba i to, jak budou týmy bez potenciálního vítěze fungovat, aby to nemělo dopad na práci pro klienty.
Má agentura nějaký podíl v byznysu vítěze? A co se stane, když se rozjede tak, že by se mu chtěli věnovat naplno?
Celý projekt je v rukou daného člověka. V rámci výběrového řízení ale bylo jedno z hodnotících kritérií takzvané „giving back“, tedy co z toho budou mít lidé v Ogilvy. Chceme, aby s námi vítězové sdíleli zkušenosti, které za toho půlroku nasbírali. Je to totiž neskutečný zdroj inspirace, zároveň se pak lépe umí vžívat do potřeb klientů. A třeba na korálky Rinni mohou mít lidé z Ogilvy dvacetiprocentní slevu. Kdyby se stalo, že by se chtěl někdo z vítězů věnovat svému projektu naplno, domluvili bychom se. I kdyby to nastalo, celkový přínos programu převažuje rizika – pro agenturu je dobře, že jsme mohli být u startu něčeho tak odvážného a úspěšného.
Zavedli jste i My Day, den volna navíc každý měsíc. Jaké má reakce?
Vyšli jsme z průzkumu spokojenosti, kde se jako časté téma objevovalo mentální zdraví. Den volna navíc je jeden z prvních kroků, jak pomoci. Sama jsem měla obavu, jak bude nápad vnímán především z pohledu managementu, ale i tam získal podporu rychle. Opět jsme museli brát v potaz především to, jaký dopad to bude mít na práci pro klienty. Rozhodující byly diskuse vedoucích týmů s jejich lidmi, aby si nastavili pravidla, která budou ušita jim na míru.
A funguje to?
My Day máme od března a některé procesní detaily stále ladíme na úrovni týmů, aby se třeba nestávalo, že si celý tým vezme volno poslední den v měsíci. Benefit stojí na důvěře, spolupráci a kolegiálnosti. Dělá mi radost, že to tak je. Když lidé vidí, že je zrovna potřeba přidat, volno si posunou. Nebo se ostatní zapojí více, když vědí, že někdo ten den opravdu potřebuje. Rozvíjí to otevřenou kulturu, kde se lidé nebojí mluvit o svých potřebách a problémech, což je hodně důležité. Všechny zkušenosti bereme v potaz i pro benefitní systém ve VML, který momentálně revidujeme a nastavujeme. Letošek byl ve znamení integrace VMLY&R a Wunderman Thompson, což se dotýká i HR procesů a benefity jsou jedním z nich. Těšíme se, co představíme pro rok 2025.
Chystáte už něco dalšího?
Třeba z pohledu vzdělávání nám skvěle funguje mentoringový program na úrovni WPP od expertů pro juniory. Teď mám na stole nápad „reverse mentoringu“, kdy by mohli juniornější kolegové předávat svůj úhel pohledu těm zkušenějším. Může jít o fungování v digitálním světě nebo hodně diskutované téma flexibility.