Reklama
Megaboard

Šanci rozjet vlastní projekty dává zaměstnancům Ogilvy projektem Lift

Úspěšným žadatelům dá agentura Ogilvy v programu Lift na realizaci tvůrčích či podnikatelských záměrů na šest měsíců půlku úvazku se zachováním plné výplaty.

Uvedení programu Lift je výsledkem revize benefitů v agentuře Ogilvy, aby více vycházely vstříc dnešním potřebám a očekáváním zaměstnanců. Nápad na projekt se zrodil v hlavě Jiřího Jóna, šéfa strategie a consultingu v Ogilvy a lektora VŠKK.

„Každý rok se studentů na začátku semestru ptám, kde vidí své budoucí uplatnění, jestli v agentuře, na straně klienta nebo chtějí vlastní projekt. Dříve se odpovědi pohybovaly v poměru 40/20/40, dnes už je to zhruba 20/10/70,“ říká Jón.

Jak agentura uvádí, tento trend je patrný i ve světě – například ve Velké Británii více než třetina lidí napříč populací zvažuje, že letos začne vedle zaměstnání i s vlastním podnikáním. Mezi mladými od 25 do 30 let je to dokonce 69 procent. Důvodem přitom není jen přivýdělek, důležitá je i možnost seberealizace a rozvíjení vlastních zájmů.

„Na první pohled tento fenomén agenturám do karet příliš nehraje. Náš obor se ale bez kreativních a podnikavých talentů neobejde, takže jsme zkusili zájmy obou stran propojit právě prostřednictvím Liftu. Ti, co jím projdou, nebo minimálně připraví a odprezentují svůj projekt včetně obchodního plánu, získávají mnohem širší kontext pro přemýšlení nad byznysem i značkou,“ říká Jón a doplňuje: „Dokáží tak lépe pochopit komplexní realitu, v které se dnes klienti pohybují – co řeší a kde mají priority. Komunikace paradoxně bývá jen malá část z celé agendy. Správné porozumění potřebám klienta vede k lepšímu partnerství a servisu na agenturní straně.“

Interní web projektu Lift

Do programu se může přihlásit každý zaměstnanec, který pracuje minimálně na 80 procent úvazku, s výjimkou managementu, direktorských a jiných řídicích pozic. Podmínkou je, aby daný projekt nebyl v přímé konkurenci s činností Ogilvy. Přihlášené projekty posuzovala porota složená ze zástupců managementu: Ondřej Obluk, CEO Ogilvy, Dita Stejskalová, „business director & partner“ Ogilvy, Jiří Jón a Dora Grimová. „people director“ v Ogilvy. Hodnotilo se podle předem stanovených kritérií na škále od 1 do 10 mimo jiné následující: nápad a originalita projektu, promyšlenost a kvalita zpracování byznysového plánu, odhodlání, ambicióznost v porovnání s realističností a úroveň prezentace.

V pilotním ročníku zvítězila Linda Bui, „account executive“ z týmu Ticino, která se svou sestřenicí založila značku ručně vyráběných korálkových šperků Rinni pro ženy milující léto a atmosféru s tím spojenou.

„Svému projektu věřím od samého počátku, přesto jsem byla z prezentace před managementem nervózní – zbytečně. Dostala jsem spoustu cenných doporučení, jak projekt posunout,“ říká Bui a dodává: „V následujícím půlroce se zaměřím hlavně na upevnění základů podnikání – chci najít spolehlivé dodavatele kvalitních materiálů, rozjet prezentaci produktů na sociálních sítích a navázat spolupráci s influencery. Dalším krokem bude automatizace procesů, abych se po půl roce mohla vrátit zpátky ke své práci v Ogilvy na plný úvazek.“

Vedle Liftu agentura letos v březnu představila zaměstnancům další benefit – každý měsíc jeden den placeného volna nad rámec zákonné a věrnostní dovolené. Tím se celkový roční fond placeného volna navýšil o dvanáct dní na třicet sedm dní. Jak Lift, tak My Day jsou odpovědí na zpětnou vazbu zaměstnanců Ogilvy a vycházejí z podrobného mapování benefitů v agenturách, které proběhlo na začátku roku.

„Mít benefity, které zaměstnancům poskytnou částečnou flexibilitu a prostor pro vlastní realizaci, je dnes nutností, hlavně u mladší generace. Má to zajímavý potenciál i pro nás jako firmu – rozšiřujeme si obzory o nových oblastech podnikání, nových přístupech k práci, a především pak můžeme pracovat s mnohem motivovanějšími a ambicióznějšími kolegyněmi a kolegy. A to je pro náš kreativní obor zásadní,“ říká Dora Grimová.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále