Reklama
Megaboard

Behavio získává investici od Holanďanů. Chce ji využít k dalšímu rozvoji platformy

Behavio získalo finanční prostředky ve výši 2,25 milionu eur (přes 55 milionů Kč) v rámci late-seed investice od amsterdamské společnosti Airbridge Equity Partners. Jde už o druhé úspěšné investiční kolo této tuzemské společnosti.

Před dvěma lety představilo Behavio svou první marketingovou platformu na testování účinnosti reklam. Rok na to ji doplnili o další nástroj, kterým mohou marketéři sledovat efektivitu svojí značky. Jejich uvedení na trh výrazně urychlilo růst firmy. Behavio, které založilo pět spolužáků z českobudějovického gymnázia, tak v současnosti měří marketingovou výkonnost ve 13 zemích Evropy, Ameriky a Asie. 

„Chceme umožnit marketérům dělat skutečně efektivní brand marketing a snadno prokázat jeho byznysovou hodnotu vedení firmy. Je skvělé vidět, že se naše vize potkává s tím, co na trhu doposud scházelo,“ vysvětluje cíle Behavia CEO a spoluzakladatel Jiří Boudal.

„Stále více značek si uvědomuje důležitost vstupní části marketingového funnelu, a proto hledají moderní nástroje, které jim s ní pomůžou. Nemají čas ani velké rozpočty na obrovské výzkumy, ze kterých zpravidla vypadnou prezentace s nepřeberným množstvím slajdů a minimem praktických tipů,“ popisuje Boudal, co pětici zakladatelů Behavia vedlo k vývoji jejich úspěšných marketingových nástrojů. „Behavio marketérům za zlomek ceny dodá srozumitelné dashboardy, které jim rovnou ukážou, co v jejich marketingu funguje a kde je naopak potřeba trochu přidat – jak u konkrétních reklam, tak značky jako celku,“ dodává. Nástroje Behavia vycházejí z pokročilých metod behaviorálního výzkumu, a proto poskytují výrazně praktičtější tipy, co a jak zlepšit.

Na Behavio se již spoléhá více než 400 spotřebitelských značek a agentur, včetně desítek globálních ikon, jako jsou T-Mobile, Lego nebo Publicis. Většinu klientů však tvoří dravé firmy, které razí nové cesty v oblasti e-commerce, fintechu, online služeb nebo potravin – značky jako Footshop, Livesport či Bonami.

Vojtěch Prokeš, spoluzakladatel a šéf výzkumu společnosti, k tomu dodává: „Moc si vážíme toho, že máme důvěru tolika inspirativních značek a talentovaných marketérů. Zdá se, že si platformu opravdu oblíbili, většina s námi aktivně spolupracuje na tom, jak ji dál vylepšovat, aby byla co nejpraktičtější.” 

Partnerství s Airbridge Equity Partners vnímá Prokeš jako perfektní synergii, která pomůže vizi Behavia rozšířit i daleko do zahraničí. „Měli jsme na sebe opravdu štěstí, skvěle si rozumíme. Hodně nad věcmi přemýšlejí, a přitom je umí rychle uvést do praxe. Mám radost, že nám budou oporou při naší expanzi v rámci EU i USA,“ dodává Prokeš.

Nadšení přichází také z Nizozemí. „Naše investice do Behavia není jen finančním rozhodnutím,“ říká Rick van Boekel, spoluzakladatel a partner společnosti Airbridge Equity Partners. „Věříme jejich vizi efektivnějšího reklamního prostředí, které rezonuje i po emoční stránce. Jsme nadšení, že můžeme Behavio podpořit při rozšiřování jejich inovativních služeb, které značkám po celém světě přináší přidanou hodnotu. Od mnoha klientů jsme slyšeli, že si Behavio oblíbili právě pro přesnost, rychlost a praktickou povahu jejich řešení – to vše za velmi příznivou cenu,“ dodává van Boekel.

Investici chce firma využít k dalšímu rozvoji platformy. Plánují do ní například implementovat umělou inteligenci, která by poskytla přesnější data o tom, jak a kam lidé soustředí svou pozornost, když reklamu sledují. „Chceme také přidat AI chatbota, který bude umět vyzdvihnout ty nejdůležitější závěry a vhledy z nasbíraných dat,“ dodává Boudal. Vedle zapojení umělé inteligence chce Behavio rozšířit také stávající funkce platformy o detailnější data – například o cílových skupinách.

Společnost Behavio doposud získala celkem 3,5 milionu eur od významných investorů. Kromě Airbridge Equity Partners šlo například o Presto Ventures, J&T Ventures a několik andělských investorů, včetně Václava Dejčmara nebo bývalého člena společnosti Emplifi Nikoly Pantoviče. 

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále