Klientovi jsme partnerem, ne jen servisní organizací

Sama při řízení agentury vnímám, že aktuální doba si říká o otevřenost ke změnám, připouští v rozhovoru výkonná ředitelka Amden Petra Elmerová.

Jaké aktuální projekty máte v produkci?

Jaro je obvykle sezonou eventů a stejné je to i letos. Pořádají se firemní setkání, kde se bilancuje minulé období a plánují budoucí aktivity. Jsme proto hodně v terénu, zároveň se „rozjíždějí“ venkovní aktivity, tedy teambuildingy a family days, které jsou především o zážitku a o emocích a prim hraje programová nápaditost a často i produkční náročnost. Mohlo by se zdát, že touto dobou tedy žijeme hlavně eventy, ale to už druhým rokem není úplně pravda.

V našem portfoliu je více než polovina klientů, kteří podnikají v B2B oblasti a ať už v důsledku poklesu byznysu kvůli covidu nebo současné ekonomické situaci, mají výrazně vyšší potřebu motivovat své obchodní partnery k rozvoji nebo udržení spolupráce. My se už od roku 2000 specializujeme na vytváření a správu motivačních programů pro B2B segment a aktuálně je poptávka po těchto řešeních jedna z nejvyšších za poslední roky.

Petra Elmerová, Amden

A co máte v plánu pro nadcházející letní období?

V létě se eventový tým v podstatě odstěhuje z našich kanceláří do aut a na lokace, takže kanceláře se nám trochu vyprázdní, ale okurková sezona u nás není nikdy. Léto také využíváme pro strategické plánování pro naše klienty, kterým jsme partnerem v jejich marketingové komunikaci. Myšlenka dlouhodobé marketingové strategie je aspirativní, ale v novodobé praxi je obtížné ji praktikovat.

Sama při řízení agentury vnímám, že aktuální doba si říká o otevřenost ke změnám a schopnost zachytit a včas reagovat na nové situace a příležitosti. Proto už tradičně léto věnujeme analýzám a hlubšímu hodnocení nastavených strategií a plánů, abychom si byli jisti, že klienta vedeme správným směrem k jeho cílům a jsme mu partnerem, ne pouhou servisní organizací.

Klientů je dost?

Rozhodně se nenudíme a jsme za to rádi. Za víc než 27 let naší existence jsme schopni dobře predikovat sezonnost a výkyvy v našem byznysu a jsme na ně připraveni, takže „vyprodanost“ ve smyslu kapacit nám nehrozí. Ale rostoucí potřeba nápaditosti a efektivity řešení v podstatě ve všech marketingových oblastech nás vedla k nutnosti posílit oblast specializací a také ke zdokonalování interních procesů.

Používáte k větší efektivitě AI?

Umělá inteligence je standardní součástí naší práce a například v kreativě nebo content marketingu má velký přínos. Přesto jsem přesvědčena, že někde lidský přístup a s ním spojené emoce budou mít nad technologiemi navrch. Například v event managementu. Nedávno jsem byla na akci, kde nápojový bar obsluhovali místo lidí roboti. Bylo to zajímavé. Ale chyběla tomu jiskra…

Pozorujete ve vašem oboru ještě nějaké trendy? Ať už na straně klientů nebo agentur…

Jedním z trendů je proaktivní přístup klientů, kteří si v době covidu zvykli vyhledávat informace i služby v online prostředí a sami aktivně oslovovat agentury ke spolupráci. O to více tak nyní záleží i na sebeprezentaci marketingové agentury, je nutné dát o sobě vědět a investovat do toho čas a peníze.

Vnímám i větší profesionalizaci výběrových řízení a transparentnější procesy, které nastavují „rovnější“ podmínky a větší příležitost především lokálním firmám k tomu, aby mohly pracovat i pro velké mezinárodní klienty. Víc než kdy dřív proto rozhoduje kvalita odevzdané nabídky.

Společnosti zároveň doslova prahnou po nových nápadech, protože vědí, že zaujmout českého externího i interního zákazníka je složitější než dřív. Musí proto otevřít dveře kreativním českým agenturám, které jim ty svěží nápady přinesou. Tendry tak vyhrávají originalita a zajímavá řešení. 

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345