Agentura VML, vzniklá spojením VMLY&R a Wunderman Thompson, začne fungovat od příštího roku. Globálně bude na 64 trzích zaměstnávat 30 tisíc lidí.
Komunikační skupina WPP oznámila, že spojí agentury VMLY&R a Wunderman Thompson pod jednotnou značku VML. Ta začne fungovat od 1. ledna 2024, po spojení bude na 64 trzích světa zaměstnávat více než 30 tisíc lidí. O výsledné podobě fúze na českém trhu se rozhodne v nejbližších týdnech.
„S tím, jak AI a technologie proměňují marketing a klienti hledají způsoby pro zjednodušení vztahů, výrazně záleží na škále. VML v sobě zkombinuje kreativitu světové úrovně s hlubokou expertízou dat, marketingových technologií a platforem,“ uvedl CEO skupiny WPP Mark Read s tím, že vytvoření VML je dalším krokem v transformaci nabídky služeb a zjednodušení byznysu na globální škále. „Marketéři dnes očekávají bezproblémové propojení brandové reklamy, technologických řešení a platforem. VML nabídne okamžité řešení těchto byznysových požadavků,“ dodal Read.
Globálním CEO agentury VML se stává Jon Cook, dosavadní světový šéf VMLY&R, a globální prezidentkou Mel Edwards, nynější globální CEO Wunderman Thompson. Vedení má spojit silné lídry z obou agentur. Podle tiskové zprávy WPP jsou jeho členy Debbi Vandeven jako global chief creative officer, Eric Campbell jako global chief client officer, Ewen Sturgeon jako CEO regionu EMEA,Juan Pablo Jurado jako CEO regionu LATAM, Audrey Kuah a Yi-Chung Tay jako Co-CEO regionu APAC.
Podle WPP bude VML největší kreativní agenturou na trhu. „Budování silných značek a byznysu potřebuje propojení brand experience, obchodu a zákaznických zkušeností. Rozpoznali jsme příležitost vytvořit spuštěním VML to, o co se snaží všechny konzultační a reklamní agentury,“ uvedl nový globální šéf VML Jon Cook. VML se bude věnovat i zdravotnickému segmentu a B2B společnostem.
Podobně to vidí i prezidentka Mel Edwards: „Ve správnou chvíli a v dosud neviděné šíři nabídneme tu správnou sadu kompetencí. Nová agentura má šanci tvořit budoucnost moderního marketingu na všech klíčových trzích.“
Agentury byly už nyní partnery v globální práci pro klienty, jako jsou Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company a další.
Agentury Wunderman Thompson a VMLY&R fungují od roku 2018. Obě vznikly spojením různých agentur – v případě první jmenované šlo o fúzi J. Walter Thompson a Wunderman, v případě druhé VML a Young & Rubicam.
Jak v tiskové zprávě připomíná WPP, jsou agentury úspěšné na světových soutěžích kreativity. Mimo jiné byla Wunderman Thompson jmenována Integrovanou agenturou roku časopisem Campaign a „Standout Agancy“ časopisem Ad Age. VMLY&R se na globálním žebříčku Cannes Lions umístila na 7. místě a na 2. příčce v případě Ad Age A-List.