Na rebranding z Adexpresu máme od klientů pozitivní odezvu, říká ředitelka pro rozvoj obchodních vztahů agentury Petra Kramářová.
Adexpres na českém trhu skončil a po rebrandingu je z něj iProspect, jak na změnu reagovali klienti?
My vnímáme rebranding spíše jako vstup do nové éry než konec Adexpresu. K odkazu a práci, kterou se značkou udělali naši předchůdci, se hrdě hlásíme a na této historii a základech dál stavíme. S klienty jsme plánovanou změnu průběžně probírali a vzhledem k tomu, že úroveň servisu se tímto krokem do budoucna ještě zlepší, dostali jsme vesměs pozitivní zpětnou vazbu.
Agentura je teď více propojena s globální sítí – jak se prakticky proměnilo její fungování a možnosti?
Fungování jako takové žádných zásadních změn nedoznalo, nicméně kompletní integrace do iProspect sítě nám přinesla intenzivnější spolupráci s dalšími trhy nejen v CEE clusteru, ale napříč celým světem. Společně se tak snažíme řešit některé problémy, kterým čelíme, jako je například nedostatek seniorních specialistů, ale také více prosazujeme zájmy a specifika menších trhů. Zároveň více sdílíme know‑how a různé nástroje a produkty, které například pomáhají našim klientům lépe pracovat se stávajícími zákazníky nebo zefektivňovat výrobu marketingových assetů.
I český iProspect nedávno uspěl v globálním tendru BMW, jaké máte se značkou plány pro místní trh?
Naším cílem je pomoci BMW na českém trhu naplnit jejich obchodní cíle a šířit vizi udržitelné elektromobility.
Adexpres byl původně digitální agentura, pro BMW zajišťuje strategii a plány offline médií – rozšíříte do budoucna nabídku služeb ještě více?
Náš claim zní „We accelerate brands through a performance mindset“. Odkazuje na naše digitální performance kořeny. Zároveň jsme si ale vědomi, že naši klienti svou komunikaci a byznys řeší komplexně, a proto sami sebe nechceme limitovat, ale naopak se snažíme klientům nabízet komplexní služby, které budou reflektovat jejich potřeby. Tento aspekt už u řady klientů aplikujeme v rámci One Dentsu přístupu, kdy nabízíme zastřešení jak médií, tak kreativy a datových služeb pod jednou střechou a v rukách jednoho „client leada“, který si sahá do jednotlivých brandů pro různé specialisty dle aktuálních potřeb. Konkrétně BMW sice hledalo partnera pro offline média, ale prvek digitalizace offlinu se prolínal celou strategií a věříme, že do budoucna se může naše spolupráce rozšířit i do dalších oblastí.
Jak se vlastně propojení se sítí projeví v tendrech do budoucna? Budou se lidé z Česka více zúčastňovat globálních výběrových řízení a budete moci pro tendry českého iProspectu sahat po expertech z jiných trhů?
To už se do velké míry děje. Náš strategický tým, který sedí v Londýně, sdružuje odborníky z různých trhů a například i při zmiňovaném tendru na BMW jsme v rámci regionu vytvářeli menší clustery, kde se strategie tvořila napříč trhy a vždy nesla určitý propojující prvek. Aktuálně plánujeme v rámci celosvětové sítě a českého iProspectu vytvořit také úplně nový globální tým, do kterého se zapojí experti, kteří budou část svých kapacit věnovat řešení strategií a tendrů na zahraničních trzích, abychom mohli klientům nabídnout jinou perspektivu a neotřelá řešení. Domnívám se, že Češi mají tendenci se hodně podceňovat, ale rozhodně nejen z poslední doby víme, že máme hodně co nabídnout i kolegům z velkých trhů jako je Velká Británie, Německo nebo Francie a že máme u nás obrovskou spoustu šikovných lidí, kteří svoji práci chtějí dělat dobře a smysluplně.
Petra Kramářová
Do Adexpresu, dnes iProspectu, přišla loni v květnu, působí zde jako ředitelka pro rozvoj obchodních vztahů. V oboru se pohybuje přes 13 let, prošla několika síťovými agenturami. Působila ve skupinách WPP či Omnicom, kde vedla různě velké týmy s klienty napříč rozličnými obory (jako Ford, Müller, Walmark, Renault či Bosch). Má zároveň zkušenosti z menších agentur a klientské strany.